گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

مایکروسافت ورد، یکی از محبوب ترین نرم افزار های واژه پرداز است که از قابلیت های متنوعی بهره می برد. یکی از این قابلیت های کاربردی، امکان قفل کردن اسناد می باشد. ممکن است بخواهید...

آموزش قفل کردن فایل ورد

word

مایکروسافت ورد، یکی از محبوب ترین نرم افزار های واژه پرداز است که از قابلیت های متنوعی بهره می برد. یکی از این قابلیت های کاربردی، امکان قفل کردن اسناد می باشد. ممکن است بخواهید که یک مقاله و یا متن مهم را فرد دیگری نتواند آن را ویرایش کند؛ در واقع شما با قفل کردن فایل های ورد خود به راحتی می توانید از انجام ویرایش جلوگیری نمایید. در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه یک سند را قفل کرده و از ویرایش آن جلوگیری نمایید.

نحوه قفل کردن فایل های ورد

۱- در ابتدا نرم افزار ورد را باز کنید.

۲- پس از آن به منو Review رفته و از بخش Protect گزینه Restrict Editing را انتخاب کنید.

۳- در قسمت Restrict Editing می توان به گزینه ها و قابلیت های گوناگونی دسترسی داشت. بر روی Limit Formatting to a Selection of Styles کلیک کرده تا تیک آن زده شود.

۴- بعد از این کار بر روی Settings کلیک نمایید. اکنون می توانید گزینه های دلخواه خود را انتخاب نموده و آن ها را فعال کنید.

۵- پس از پایان این کار بر روی OK کلیک کنید.

۶- مشاهده خواهید کرد که صفحه ای به شما نشان داده خواهد شد؛ در این جا دقت کنید که NO را انتخاب کنید.

۷- در پایین گزینه قبل، Allow Only This Type of Editing in the Document قرار دارد که باید تیک آن را هم فعال کنید و در نهایت در نوار زیرین گزینه No Changes را انتخاب نمایید.

۸- در نهایت می توانید Yes Start Enforcing Protection را کلیک کرده و پس از وارد کردن رمز دلخواه، OK را انتخاب و سند را پس از ذخیره کردن آن ببندید.

lock

حال بعد از وارد شدن دوباره به نرم افزار ورد، مشاهده خواهید کرد که امکان ویرایش متن وجود ندارد. اما برای امکان ویرایش مجدد باید بر روی دکمه Stop Protection کلیک کرده و پس از وارد کردن رمز تعیین شده، می توانید سند خود را به راحتی ویرایش کنید. برای بازگشت سند به حالت اولیه، کافی است تا تیک تمام گزینه هایی را که از قبل فعال کرده بودید را غیر فعال، و سند را ذخیره نمایید.

15 فروردین 1397   |   1688 بازدید