گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

با توجه به نظریه تکامل چارلز داروین، کسانی که سازگاری بیشتری با محیط داشته باشند می توانند زنده بمانند. قطعاً اگر داروین می توانست یک کسب و کار اینترنتی را ایجاد کند به دنبال انقلاب...

تکامل کسب و کارهای اینترنتی با استفاده از نظریه داروین

11111111111

با توجه به نظریه تکامل چارلز داروین، کسانی که سازگاری بیشتری با محیط داشته باشند می توانند زنده بمانند. قطعاً اگر داروین می توانست یک کسب و کار اینترنتی را ایجاد کند به دنبال انقلاب و تحول در کسب و کارهای اینترنتی نمی بود؛ زیرا می دانست لزوماً قوی ترین یا اولین کسب و کار اینترنتی بیشترین شانس برای زنده ماندن و بقا در فضای مجازی را ندارد بلکه کسب و کاری که بیشترین سازگاری را با محیط اینترنت داشته باشد برنده خواهد شد.

 

بیشتر وقت ها مثل داروین فکر کنید، تکامل بهتر از انقلاب است .


معمولاً علاقه مندان به فروش اینترنتی به دنبال این هستند که جدیدترین محصولات را در اختیار گرفته و بهترین محصولات برندهای مطرح را بفروشند و آن را به پول نقد تبدیل کنند اما کارشناسان اطلاعات و افراد با تجربه تر تمایل دارند جدیدترین اطلاعات مربوط به تازه های کسب و کار اینترنتی را پیش از دیگران به دست بیاورند.
به عنوان مثال، سایت آمازون تنها با فروش کتاب راه اندازی شد اما اکنون هر نوع محصولی را به فروش می رساند. شرکت اپل نیز در ابتدا نمی توانست برای تولیدات خود برنامه های چندمنظوره و پیشرفته ای قرار دهد و به طور کلی امکانات زیادی در محصولات آیفون وجود نداشت.
بسیاری از شرکتهای بزرگ مانند مایکروسافت نیز در ابتدا کسب و کار کوچکی داشته و به تدریج توسعه یافته و با سرعت پیشرفت کردند.
در کسب و کار اینترنتی هم بهتر است به جای اینکه به تحول لحظه ای و انقلاب در فضای مجازی فکر کنید محصولات و خدمات خود را در حدی کوچک نگه دارید که بتوانید به خوبی تمام نیازهای آن کسب و کار را اعم از تامین کالاها، خدمات پشتیبانی، ارسال و ... را ارضاء کرده و بازار خود را محک بزنید. به اصطلاح عامیانه سعی کنید لقمه ای اندازه دهان خود بردارید!
به این فکر نکنید که شما در این حیطه ای که کار خود را آغاز کردید رتبه دوم هستید یا دهم؛ گاهی بهتر است به رقیبان خود اجازه دهید تا اشتباهات اولیه را به جای شما انجام دهند. در این هنگام که آنها در تلاش برای جبران آن اشتباه هستند شما می توانید از تجربه آنها استفاده کرده و از این رقبا جلو بزنید.
ختم کلام آنکه سعی کنید زمانی گام های بلند برای ارتقای کسب و کار خود بردارید که از نتایج آن مطمئن بوده و پیشرفت حاصل از آن اقدامات را از قبل پیش بینی کرده باشید. دنیای اینترنت مملوء از فرصت های پیشرفت و خطرات شکست بوده و قطعاً شما هم می توانید با کنترل روند گسترش کسب و کار خود، موفقیت تان را تضمین کنید. لزوم اهمیت بیشتر به تکامل کسب و کار اینترنتی نسبت به ایجاد کسب و کار اینترنتی انقلابی وقتی پررنگ تر می شود که شما تجربه کافی برای ورود به این عرصه را نداشته یا رقیبان بسیار جدی در زمینه کاری خود دارید.

22 دی 1393   |   2166 بازدید