گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌ پزشک پرسیدم: شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟ روان‌پزشک گفت : ما وان حمام...

قصه کسب و کار ما در یک بیمارستان روانی

111_2 هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌ پزشک پرسیدم: شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟ روان‌پزشک گفت : ما وان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوى بیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را با بهترین وسیله خالى کند!!! من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌ تر است!

images_4

روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد… شما می‌خواهید تختتان کنار پنجره باشد ؟ !!

این داستان عین شروع خیلی از کسب و کارهای امروزی خصوصا در اینترنت و برای کسانی است که کسب و کارشان نوپاست.

 

1- راه حل همیشه در گزینه های پیشنهادی نیست !

وقتی که می خواهید تازه شروع کنید و یا کسب و کار شروع کرده خوتان را جانی ببخشید الزاما اولین جستجوها و راه حل های پیشنهاد شده خصوصا برای درآمدزایی بهترین راه حل ها نیستند. اولین و دومین لینک معرفی شده در گوگل برای درآمد زایی آنهم با کلماتی اغراق انگیز قطعا به اندازه آن سطل که نه، بلکه به اندازه آن قاشق چایخوری هم برای درآمد زایی در اینترنت به شما کمک نمی کند.

 2- در حل مشکل و در هنگام تصمیم گیری هدفمان یادمان نرود. در حکایت فوق هدف خالی کردن آب وان است نه استفاده از ابزار پیشنهادی !

در شروع درآمد زایی برای کسب و کار آنلاین ابتدا سایتها و ابزارهای معرفی شده را تجزیه و تحلیل کنید. ببینید دقیقا از کسب و کار آنلاین چه می خواهید؟ چقدر می خواید؟ در چه مدت زمان می خواهید؟ و .. یک نگاه واقع بینانه این نکته را به شما یادآوری می کند که داشتن یک “کسب و کار” مقدمه و یک پیش نیاز واجب برای درآمد زایی است. هدف شما باید داشتن یک کسب و کار مطابق با شرایط، تخصص و وقت شما در فضای مجازی باشد. آن را ایجاد کنید، روشها و اصول را فرابگیرید، درآمد خودش می آید. با اولین و جستجو و پرس جو ابزارهای و منابع زیادی به شما معرفی می شود که با یک عضویت وعده درآمدی عالی و باور نکردنی را به شما  می دهد،  هدف اصلی  فراموش نشود که من یک کسب و کار می خواهم، به جای عضویت در این سایت ها می توانید یک فروشگاه برای خودتان راه اندازی کنید، هر چند که کوچک و زیر مجموعه ی فروشگاه بزرگتری باشد.

3- همه راه حل ها همیشه در تیررس نگاه شما نیست.

همیشه بهترین گزینه ها مستقیما پیش چشم شما نیست، گاهی پس از شروع کار و کسب اندکی تجربه به همراه مطالعه، مشاوره و تحلیل، شما را به نتیجه ای می رساند که فقط مختص شماست. مثلا شما می خواهید که یک درآمد ثابت و پایدار اینترنتی از طریق فروشگاه خودتان داشته باشید. وقتی شروع می کنید انبوهی از فروشگاههای حرفه ای و بزرگ با امکانات و محصولات و خدمات متنوع را می بینید. نگران نباشید شما به یک راه حل عالی و خلاقانه برای متمایز کردن خودتان نیاز دارید، با صرف کمی زمان، تجربه، مشاوره، پشتکار .. به یک راه حل و ایده می رسید که فقط و فقط مخصوص خودتان است.

 

21 دی 1393   |   2680 بازدید