گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

این روزها آنچنان بحث سئو و آمارهای بازدید بین وب مستر ها و مدیران سایتها داغ است که اکثر کسانیکه تازه می خواهند فعالیت جدی خود را در فضای مجازی شروع کنند قبل از اینکه با مقدمات،...

سراب بهینه سازی، سایت در خدمت سئو!

1222222222222222---Copy

این روزها آنچنان بحث سئو و آمارهای بازدید بین وب مستر ها و مدیران سایتها داغ است که اکثر کسانیکه تازه می خواهند فعالیت جدی خود را در فضای مجازی شروع کنند قبل از اینکه با مقدمات، اهداف و ملزومات آنچه که در وب نیاز است آشنا شوند درگیر بحث آمار بازدید و سئو  بقیه چیزهای مرتبط می شوند.

در این میان نقش تبلیغات و هیاهوی شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو بی تأثیر نیست، گویی این بهینه سازی و سئو که قرار است روشی در خدمت سایت باشد شده هدف اصلی ایجاد سایت و حالا سایت در خدمت سئو است!  جالبتر اینکه گاها کل ارزش یک وبسایت صرف نظر از کارایی، اهداف و مخاطب با تعداد بازدید ها و رتبه های آن سنجیده می شود!

گوگل بزرگترین موتور جستجوی وب است، در این اصلا شکی نیست خصوصا برای فارسی زبانان که به سایر موتورهای جستجو تمایلی ندارند همین امر یکی از دلایل جنگ سایت ها بر سر صفحات اول و رتبه های اول آن است.  حالا چند سوال:  آیا زمانی که وب سایت به رتبه یا صفحات اول در گوگل رسید موفقیت شما تضمین شده است؟ آیا صرف اینکه روزانه ده یا بیست هزار صفحه از سایت ما بازدید شود ما در وب موفق شده به حساب می آییم؟

جواب سوالات کاملا روشن و واضح است، برای بهتر دیده شدن وب سایت آنچه از سئو و کل علم بهینه سازی مهمتر است مواردی است که در ادامه به آن اشاره می کنم، این به معنی نفی سئو، بهینه سازی و تاثیر آن نیست بلکه الویت درست دادن به آن است.

۱-  سایت خود را برای مخاطبانتان بهینه سازی کنید نه برای موتورهای جستجو، موتورهای جستجو کار خوشان را بلدند. ببیند مخاطب شما کیست؟  چه می خواهد؟  چگونه می توانید برای او ارزش آفرینی کنید؟  چه وجه تمایز و تفاوتی با سایر سایتهای مشابه دارید؟ ایده های شما کدامند؟

۲-  در مورد علم بهینه سازی مطالعه کنید، اطلاعات کسب کنید سپس اگر نیاز شد بهینه سازی سایت خود را به یک شرکت معتبر واگذار کنید، از روش آن شرکت اطلاع داشته باشید، هرگز به کسی که اطلاعات نسبی در مورد روش بالابردن آمار سایت شما نمی دهد اعتماد نکنید دلیلش روشهای غیر معمولی است که برای شما آمارهای کاذب می سازد.

۳-  مواظب آمارهای کاذب باشید بسیاری از شرکت ها و پیمانکاران سئو با ارسال ایمیل و خبرنامه های انبوه لینک سایت شما را به صورت های مختلف و حتی عناوین کاملا دور از اخلاق حرفه ای و کاری در بین مطالب قرار داده و سایت شما را دچار پس زدگی می کنند. یعنی به طور موقت مخاطبان بی هدف و سرگردان را به سایت شما هدایت می کنند.

۴-  شبکه های اجتماعی تاثیر به سزایی در هدایت مخاطب به سایت شما دارند، خدمات وب سایت خودتان را در شبکه های اجتماعی به صورت حرفه ای و گسترده معرفی کنید.

۵-  سایت های تبلیغات و آگهی که اکثرا هم رایگان و یا کم هزینه هستند را دست کم نگیرید، این سایتها در نتایج آماری از سایت نوپای شما خیلی جلوتر هستند، از تبلیغات آنها استفاده کنید.

۶-  از ابزارهای مفید و کارآمد آماری جهت تحلیل بازدید ها، مخاطبان، پراکندگی جغرافیایی، موضوعی و .. استفاده کنید. مثل: گوگل آنالیز، استت سونو ..

۷-  پل ارتباطی با مخاطبان خود را فراموش نکنید، پست ها، نظرسنجی، پرسش و پاسخ، ارسال خبرنامه های هفتگی و .. همگی روند رو به رشد و مسیر حرکت سایت اصلی شما را تسهیل می کنند.

۸-  اصول فنی و استاندار وب سایت را فدای زیبایی و جذابیت های گرافیکی نکنید. در مورد استاندارهای وب مطالعه کنید، به هدف سایت خود فکر کنید.

۹-  در کسب و کار و سایت نوپای خود خلاق، ارزش آفرین و صبور باشید. مدل های موفق را به خوبی مطالعه کنید، مشاوره بگیرید و سایت خود را مرتب به روز کنید.

۱۰-  با حضور در همایش ها، جلسات و کارگاهها سایت خود را به مخاطبین خود معرفی کنید، مخاطبین مستقیم یعنی کسانی که مستقیما و بدون جستجو به سایت شما می آیند زودتر به مشتری ثابت تبدیل می شوند، از هر فرصت مناسبی برای معرفی سایت خود استفاده کنید.

 

17 دی 1393   |   2077 بازدید