گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

بسیاری از فایل‌های متنی در اینترنت به‌صورت PDF در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و نمایش این‌فایل‌ها نیز توسط نرم‌افزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که...

 مشاهده PDF با فایرفاكس

بسیاری از فایل‌های متنی در اینترنت به‌صورت PDF در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و نمایش این‌فایل‌ها نیز توسط نرم‌افزارهای مختلفی امکان‌پذیر است که یکی از معروف‌ترین آنها Adobe Acrobat نام دارد.

این نرم‌افزار امکانات بسیاری را در خود جای داده است و برای راحتی کاربران نیز با طراحی افزونه‌ها و پلاگین‌های اختصاصی قابل استفاده توسط مرورگرهای مختلف، این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون هیچ دردسری هنگام مرور صفحات وب توسط مرورگر محبوبتان نیز به مشاهده این فایل‌ها بپردازید.

باتوجه به افزایش روزانه کاربران اینترنت و نیاز این کاربران به مشاهده سریع و آسان فایل‌های PDF، سازندگان مرورگرها نیز امکاناتی را برای نمایش این فایل‌ها در مرورگرهای خود جای داده‌اند که یکی از این امکانات در نسخه جدید مرورگر فایرفاکس قابل مشاهده است.

این مرورگر به شما این امکان را می‌دهد تا براحتی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف را در مرورگر مشاهده کنید.

چنانچه نسخه جدید این مرورگر را در اختیار دارید اما هنوز هم پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat فایل‌های پی‌دی‌اف‌ را برای شما به‌نمایش در می‌آورد و قصد دارید با استفاده از خود مرورگر به مشاهده این‌فایل‌ها بپردازید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

 mozilla-98tech
 

1.  پیش از هر چیز باید مطمئن شوید که آخرین نسخه از مرورگر را روی رایانه خود نصب کرده‌اید و پلاگین نرم‌افزار Adobe Acrobat نیز غیرفعال شده است. برای انجام این کار می‌باید ابتدا روی منوی اصلی مرورگر از بالا ـ سمت چپ کلیک کرده و از بخش Help گزینه About Firefox  را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه فایرفاکس نسخه نصب شده روی سیستم‌عامل شما را با آخرین نسخه منتشر شده مقایسه کرده و در صورت انتشار نسخه جدیدتر، به‌صورت خودکار عملیات دانلود و به‌روزرسانی را به‌انجام می‌رساند.

 

2.  پس از به‌روز شدن مرورگر به آخرین نسخه، باید پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار Adobe Acrobat را غیرفعال کنید. برای انجام این کار نیز باید پس از مراجعه به منوی اصلی مرورگر، روی گزینه Add-ons کلیک کرده و پس از آن به بخش Plugins مراجعه کنید. در این بخش پس از یافتن گزینه  Adobe Acrobat، روی دکمه Disable در مقابل آن کلیک کنید.

 

 3. تا این بخش از کار، مرورگر شما به‌روز شده و از قابلیت نمایش فایل‌های ‌پی‌دی‌اف پشتیبانی می‌کند. همچنین پلاگین نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف توسط نرم‌افزار آکروبات نیز در آن غیرفعال شده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که قابلیت نمایش فایل‌ها توسط مرورگر را فعال کنید. برای انجام این کار هم به نوار آدرس مرورگر بروید عبارت about:config را وارد کنید. و پس از به‌نمایش درآمدن پیغام هشدار نیز با کلیک روی گزینه موجود، موافقت خود را نسبت به ادامه مراحل کار اعلام کنید.

 

4.  در صفحه‌به‌نمایش درآمده کادری را برای جستجوی عبارات دلخواه خود مشاهده می‌کنید. عبارت browser. preferences. inContent را در این کادر تایپ کرده و به جستجوی آن بپردازید. پس از مشاهده نتیجه روی آن کلیک راست کرده و گزینه Toggle را انتخاب کنید.

 5. در این مرحله باید عبارت pdfjs. disabled را جستجو کرده و پس از مشاهده نتیجه آن نیز روی آن کلیک راست کرده و گزینه Toggle را انتخاب کنید.

 

 6. مراحل کار به پایان رسیده است و می‌توانید پس از بستن پنجره تنظیمات مرورگر، آن را یک‌بار راه‌اندازی مجدد کنید. از این پس قادر خواهید بود تا همه فایل‌های پی‌دی‌اف را توسط مرورگر و بدون نیاز به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای مشاهده کنید.

 

24 تیر 1394   |   1798 بازدید