گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

مزایای استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب در وعده غذایی صبحانه این است که به شما انرژی بیشتری می‌دهد، ذهن را شفاف‌تر و هوشیارتر می‌سازد، قدرت تمرکز را بالا می‌برد...

خوراکی های مفید برای یک صبحانه سالم و سریع

 

886

مزایای استفاده از مواد غذایی سالم و مناسب در وعده غذایی صبحانه این است که به شما انرژی بیشتری می‌دهد، ذهن را شفاف‌تر و هوشیارتر می‌سازد، قدرت تمرکز را بالا می‌برد و به تناسب اندام و مقابله با اضافه وزن کمک می‌کند.

بدون شک صبحانه مهمترین وعده غذایی در طول روز است و اگر آن را از برنامه غذایی خود حذف کنیم، فاکتورهای مهمی را در حفظ سلامت خود از دست خواهید داد، اما اگر از همین حالا تصمیم گرفته‌اید که به طور منظم صبحانه بخورید به خاطر بسپارید که انتخاب مواد غذایی سالم و مغذی نیز حیاتی است.

متخصصان تغذیه معمولا توصیه می‌کنند که برای یک صبحانه سالم و ساده علاوه بر مصرف لبنیات و عسل، می‌توانید از ماست و میوه‌های تازه نیز استفاده کنید. ماست سرشار از کلسیم و پروتئین است و تهیه آن بسیار ساده و سریع امکانپذیر است. همچنین می‌توانید بدون این که هنگام صبح وقت خود را تلف کنید یک پیاله ماست را سریع سر بکشید تا به موقع به محل کار خود برسید و خوردن آن وقت شما را تلف نمی‌کند. همچنین مصرف چند میوه همراه با آن نیز می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز شما را برای طول روز تامین کند.

گزینه مناسب و مغذی دیگر برای صبحانه مخلوط میوه‌ها هستند. برای تهیه آن می‌توانید آب میوه مورد علاقه خود مثل آب پرتقال را داخل یک ظرف بریزید سپس یک عدد موز را داخل آب پرتقال خرد کرده و این مخلوط را کاملا هم بزنید تا مخلوط شما نرم و یکدست شود سپس می‌توانید مقداری از میوه‌های منجمد شده از قبل مثل چند تکه توت فرنگی، هلو یا تمشک آبی را داخل این مخلوط ریخته و نوش ‌جان کنید. این خوردنی‌های سالم به راحتی برای صبحانه آماده می‌شوند و باعث خواهند شد که روز خود را قوی، سرزنده و سلامت آغاز کنید.

 

30 اردیبشهت 1394   |   1988 بازدید