گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

سیستم های امنیتی و حفاظتی مجموعه ای از دوربین های امنیتی است که به یک سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل شده اند. از آن جایی که دوربین های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند لذا انتخابدوربین...

همه چیز درباره دوربین های مداربسته

  Ø¯ÙˆØ±Ø¨ÛŒÙ†-مداربسته 

سیستم های امنیتی و حفاظتی  مجموعه ای از دوربین های امنیتی است که به یک سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل شده اند. از آن جایی که دوربین های مداربسته تنوع بسیار زیادی دارند لذا انتخاب دوربین های مداربسته مناسب برای کاربرد خاص نیازمند داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع  و مشخصات فنی آن هاست.باید گفت تصورات غلطی در مورد دوربین های مداربسته وجود دارد که همین امر ما را بر آن داشت که نکاتی را در مورد دوربین های مداربسته بیان نماییم که در ادامه به آنها اشاره شده است.

 

1- انتظار نداشته باشید دوربین دزد بگیرد

قبل از هر چیز باید بدانید که دوربین مداربسته  یک سیستم حفاظتی منفعل است. این یعنی نمی توانید از آن به عنوان ابزار برخورد استفاده کنید. اگر سارق وارد محل شما شد دوربین مداربسته به خودی خود نمی تواند هیچ کاری برای متوقف کردن او انجام دهد. دوربین مداربسته معمولا قبل (به صورت پیشگیری از وقوع جرم) و بعد از وقوع جرم (در صورت استفاده از تصاویر برای شناسایی مجرم) به کمک شما می آید، اما در طول وقوع جرم هیچ کارایی ندارد. 
در صورتی که به دنبال یک ابزار متوقف کننده هستید بهتر است از دزدگیر استفاده کنید. البته معمولا استفاده از ترکیبی از دوربین و دزدگیر بهترین تاثیر را در کاهش و توقف جرم دارد.

 

2- خساست به خرج ندهید

اگر واقعا می خواهید دوربین مداربسته نصب کنید سعی کنید در انتخاب و نصب آن خسیس نباشید. توجه داشته باشید کهدوربین مداربسته یک ابزار امنیتی است. اگر سیستم مداربسته موثری نصب نکنید تقریبا با نصب نکردن آن تفاوتی ندارد.

در انتخاب نوع دوربین و مجری آن دقت کنید و سعی کنید پیش از نصب، حتما از کارشناسان این حرفه مشاوره گرفته و دقیقا نیاز خود را برای آنها توضیح دهید تا بهترین سیستم مداربسته را برای شما در نظر بگیرند. تلاش نکنید دوربین های را بیش از حد کم کنید. در صورتی که پوشش بخشی از محوطه را از دست بدهید ممکن است تمام سیستم مداربسته شما بی اثر شود.

 

3- تصورات غلط درباره دوربین های بی سیم (wireless)

اغلب مردم تصور اشتباهی نسبت به دوربین های بی سیم دارند.توجه داشته باشید در صورت انتخاب دوربین بی سیم ، فقط می توان کابل انتقال اطلاعات آن به دستگاه را حذف کرد و در هر صورت باید برای تامین برق آن یک سیم کشی به نزدیک ترین منبع برق انجام شود.

این را هم باید بدانید که برای تامین برق دوربین نمی توان از باطری استفاده کرد چون اگر از قوی ترین باطری ها هم استفاده شود در نهایت چند روز دوربین روشن خواهد ماند و در آخر باید آن را تعویض یا شارژ کرد که این کار در سیستم مدار بسته به هیچ عنوان استاندارد نیست وتوصیه نمی شود.

مورد دیگر درباره دوربین های بی سیم(wireless)  این است که اگر یک دوربین بی سیم را در یک محیط کاملا باز قرار دهیم  برد آن تا نهایت 50  متر خواهد بود و در محیط های بسته به ازای هر دیوار معمولی چیزی حدود 15 متر از برد آن کم می شود.

 

4- آیا نصب دوربین مداربسته دردسر قانونی دارد؟

نصب دوربین مداربسته در ایران تا زمانی که حریم خصوصی دیگران را نقض نکند، مجاز می باشد. اگر دوربین مداربسته را به صورت مخفی نصب نکرده باشید احتمال این موضوع خیلی کم است.مراجع قانونی معمولا نگاه بسیار مثبتی در مورد سیستم های مداربسته دارند. البته در صورتی که در یک محیط مشاع مثل پارکینگ ساختمان اقدام به نصب دوربین کرده باشید باید رضایت اکثریت اعضای ساختمان را داشته باشید.

 

5- نیاز به نگهداری دوربین های مداربسته

قبل از نصب دوربین مداربسته توجه داشته باشید که سیستم مداربسته  گرچه کم، اما به مراقبت نیاز دارد. باید سعی کنید حداقل به صورت هفتگی سیستم را چک کنید و از درست کار کردن آن اطمینان حاصل کنید. مراقبت هفتگی از سیستم مداربسته می تواند هزینه های نگهداری شما را نیز کاهش دهد. 

 

6- میزان فضای ذخیره سازی دوربین ها

برای محاسبه میزان فضای مورد نیاز و یا اینکه بدانیم برحسب تعداد دوربین ها چه مقدار فضای ذخیره نیاز داریم، نرم افزار فراوانی وجود دارد که می تواند به ما کمک نماید.به عنوان نمونه با وجود 8 عدد دوربین مدار بسته با کیفیت 3/1 مگاپیکسل و فضای 2 ترابایت می توان چند روز ضبط داشته باشید؟

در اکثر این محاسبات و با توجه به هارد اینترنال و ذخیره سازها تصاویر با ماکسیمم کیفیت حدود 12 تا 15 روز برای ما ذخیره می کند و برای ذخیره بیشتر از آن، باید فضای هارد داخلی DVR را افزایش داد.

نکاتی-درباره-دوربین-مداربسته

1 مهر 1398   |   1865 بازدید