گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

رپورتاژ اگهی به خبر تبلیغاتی گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته می شود و در سایت های خبری پربازدید منتشر می شود . در واقع یک گزارش و یا شکل چاپی بخصوص است...

رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو سایت

رپورتاژ-آگهی

رپورتاژ اگهی به خبر تبلیغاتی گفته می شود که جهت معرفی خدمات و محصولات کسب و کار ها نوشته می شود و در سایت های خبری پربازدید منتشر می شود . در واقع یک گزارش و یا شکل چاپی بخصوص است که یک شرکت یا یک سازمان برای بازاریابی و انتقال پیام برند و محصولات خودش به‌ صورت بی‌ طرف برای آن هزینه می‌کند.

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند. رپورتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد می کنند زیرا تصور می کنند گزارشی بی طرفانه است و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه می کنند .

 

 

انواع رپورتاژ

رپورتاژ آگهی دارای انواع مختلفی است که از مهم ترین انواع آن می توان به رپورتاژ آگهی رسانه ای اشاره کرد.

مانند : رپورتاژ آگهی تلویزیونی ، رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهی اینترنتی و ...

 

 

 

ویژگی های یک رپورتاژ خوب

  • مهمترین کلمه کلیدی را به صفحه اول و دو تا چهار کلمه کلیدی دیگر را به سایر صفحات مهم و مرتبط لینک دهید.
  • مخاطبان خود را بشناسید. برای داشتن یه رپورتاژ موفق و تاثیر گذار باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند.
  • یک رپورتاژ آگهی موثر، باید بتواند خواننده را تحت کنترل در آورد و به او کمک می کند تا به یک نتیجه عقلانی برسد.
  • رپورتاژ آگهی باید دارای عنوانی جذاب و گیرا باشد.
  • محتوای مناسب انتخاب نمایید. به طوری که محصولات، خدمات و کمپین های کسب و کار شما را به بهترین نحو ممکن معرفی نموده و در نهایت و به صورت غیر مستقیم منجر به ترغیب کاربر جهت خرید محصول یا استفاده از خدمات شما گردد.
  • محتوای ارائه شده نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند باشد.
  • رپورتاژ آگهی می تواند داستان گونه باشد. همچنین حتما از زبان ساده و ترجیحا محاوره ای استفاده شود تا تاثیرگذارتر باشد.
  • لزوما تیتربندی رعایت شده و برای هر بخش عکسی مرتبط با موضوع اختصاص داده شود.
  • بهتر است بصورت یک داستان در ارتباط با اشخاص باشد تا افراد بتوانند با تصور کردن خود جای آن فرد در داستان، ترغیب به خرید محصول شما شوند.
  • قانون 30-70 را رعایت کنید. بدین معنی که 70 درصد از متن شما می بایست به مزایا اختصاص داده شده و 30 درصد باقی مانده را روی فروش و تبلیغات متمرکز شوید.
  • یک رپورتاژ خوب می بایست منحصر به فرد باشد و بدرستی نوشته شده باشد و حتما متن قبل از انتشار، ویرایش شده باشد. اکیدا توصیه می شود از کپی متن از سایت های دیگر خودداری شود.
  • یک رپورتاژ آگهی خوب می بایست اصول سئو را رعایت کرده باشد و از عباراتی که قصد بالا رفتن رتبه سایت توسط آنها را دارید استفاده نماید.

  reportage 

 

اهداف رپورتاژ

 برای سئو و بهینه سازی سایت

برای افزایش آگاهی و معرفی برند

 برای افزایش فروش

 برای تبلیغات و بازاریابی

معرفی مرکز تجاری – خدماتی

برای تمایز بین رقبا

 

 

مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی

رپورتاژ آگهی های اینترنتی یا رپورتاژ خبری ، یکی از بهترین شیوه تبلیغاتی آنلاین در جهان می باشند . در این روش تبلیغات، یک متن تبلیغاتی بصورت گزارش یا مصاحبه و یا معرفی محصولات و خدمات در معتبرترین سایت ها منتشر می شود .

 

جامع تر بودن نسبت به بنرهای تبلیغاتی

اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی می شوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاوه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده می شود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل می باشد.

 

 رپورتاژ نسبت به روش‌های دیگر هزینه کمتری دارد

برای مثال، اگر قرار باشد یک بنر در یک رسانه مطرح خبری اجاره شود، حداقل باید چند میلیون تومان هزینه شود. اما رپورتاژ دادن در همین رسانه، بسیار کمتر هزینه در برخواهد داشت.

 

احتمال خوانده شدن یک رپورتاژ خبری زیاد است

رپورتاژ در قالب تبلیغات سایت نیست بلکه همچون یکی از مقالات سایتی است که خواننده‌ها همیشه به سراغ آن می‌روند. در حقیقت، در رپورتاژ خبری از اعتبار و مطرح بودن یک رسانه برای جذب خواننده‌ها به محتوای خود استفاده می شود.

 

رپورتاژ، یک مقاله کامل و جامع برای معرفی شماست

رپورتاژ یه جمله تبلیغاتی نیست بلکه بصورت مقاله ای ست که می توان حرف های زیادی به مخاطب زد. مثلا می توان خود را برای او معرفی نمود، به او آموزش داد، احساس نیاز در او بوجود آورد و در نتیجه او را به خرید ترغیب نمود. و این مستلزم حرفه ای بودن رپورتاژ است.

 

 

 

تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو سایت

  reportag-and-seo

افزایش میزان اعتماد بازدیدکنندگان:

ازآنجاییکه رپورتاژآگهی جنبه معرفی برند و خدمات دارد، وقتی آن را در یک سایت معتبر درج می‌کنید کاربران آن سایت با اعتماد بیشتری وارد سایت شما شده و به خدمات و برند شما اعتماد می‌کنند. میزان اعتبار و رتبه سایتی که به شما لینک می دهد با میزان اعتباری که گوگل برای بک لینک شما قائل می شود ارتباط مستقیم دارد.

 

افزایش بک لینک:

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در سئو سایت و اعتبارسنجی آن توسط گوگل تعداد بک لینک‌های آن سایت است. بک لینک همان لینکی است که یک سایت، از یک سایت دیگر دریافت می‌کند. بک‌لینک‌ها تأثیر به سزایی در بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو داشته و از همین جهت است که در فرآیند سئو، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. هرچه تعداد این بک لینک‌ها بیشتر باشد، اعتبار سایت از نظر گوگل بیشتر خواهد بود. اما جایگاه بک لینک اهمیت زیادی دارد و در واقع بک لینک هایی که از داخل یک مقاله و در قالب پیشنهاد به سایت شما داده می شوند بهتر از بک لینک هایی می باشند که در فوتر، هدر و جایگاه های تبلیغاتی سایت ها هستند. گوگل نیز به این بک لینک ها اهمیت و اعتبار بیشتری خواهد داد.

 

دائمی بودن رپورتاژ آگهی:

یکی دیگر از عواملی که باعث اهمیت رپورتاژ اگهی در سئو سایت می شود همیشگی بودن آنهاست. اگرچه ممکن است به‌مرور زمان و با افزایش مطالب سایت درج کننده جایگاه رپورتاژ شما تغییر کند اما تا زمانی که خودتان آن را حذف نکنید حذف نخواهد شد و به صفحات بعد منتقل می شود بنابراین اگر به دنبال گرفتن بک لینک های دائمی هستید، بهتر است به سراغ خدمات رپورتاژ آگهی بروید.

 

افزایش بازدید روزانه:

نکته مثبت دیگر در مورد درج رپورتاژآگهی در سایت‌های مختلف معتبر و پر بازدید تعداد بالای بازدیدهای روزانه است. سایت‌های معتبر بسیاری وجود دارند که آمار بازدید آن‌ها چند صد هزار است. با درج رپورتاژآگهی در چنین سایت‌هایی می‌توانید روزانه برند و خدمات خود را به صدها نفر معرفی کرده و آن‌ها را با برند خود آشنا کنید.

 

انتخاب جامعه هدف:

بهتر است قبل درج رپورتاژ آگهی جامعه هدف مشخص شود و تبلیغات محدود به آنها شده تا در زمان کوتاه تر به نتیجه بهتری که دلخواه خودتان است برسید و توصیه می شود از سایت هایی استفاده کنید که با برند و خدمات شما ارتباط موضوعی داشته باشند تا بدین وسیله کاربران بیشتری به سایت شما لینک شده و در صورت مرتبط بودن با هم ، از سایت شما بازدید خواهند کرد و در نتیجه مشتری شما خواهند شد. برای مثال اگر تبلیغ آموزشگاه علمی خود را در سایت‌های دانشگاهی و یا معرفی کتاب بگذارید کسانی که رپورتاژآگهی شما را می‌بینند مشتریان بالقوه‌ای هستند که می‌توانند به مشتریان بالفعل شما تبدیل شوند.

 

انتخاب گسترده در جست‌وجوهای گوگل:

از طرف دیگر این نکته را بدانید زمانی که سایت شما به وسیله یک کلمه کلیدی از سایت‌های دیگر بک لینک می‌گیرد، ربات‌های موتور جست‌وجو این نکته را متوجه شده و سایت شما و سایت درج کننده محتوا را در رتبه‌های اول سایت قرار می‌دهد. این مساله بازدید سایت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و رتبه شما در گوگل را بهبود می‌بخشد. بنابراین در تهیه رپورتاژ آگهی بهتر است از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

  رپورتاژ

20 شهریور 1398   |   2355 بازدید