گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم. ایمیل مارکتینگ با استفاده ازنرم افزار ارسال...

ایمیل مارکتینگ چیست

mail-marketing_1

ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم. ایمیل مارکتینگ با استفاده از نرم افزار ارسال ایمیل گروهی در قالب خبرنامه های الکترونیکی می تواند منجر به تحول چشم گیری در کسب و کار شما گردد.

 

ایمیل‌ها معمولا اهدافی را دنبال میکنند که عبارتند از:

  • گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی
  • کمک به ایجاد وفاداری
  • اعتماد یا آگاهی از برند

تحقیقات نشان می دهد پس از سئو ، ایمیل مارکتینگ در رتبه دوم تاثیرگذارترین ابزارهای مناسب برای بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است.توجه نمایید که این نرم افزار برای ارسال ایمیل به مشتریان و یا کسانی که عضو خبرنامه شما می باشند کاربرد دارد و قابل استفاده برای ارسال ایمیل های اسپم نمی باشد. توجه داشته باشد ایمیل های تبلیغاتی اسپم به شما نتیجه مناسبی نمی دهند و در واقع به کسب و کار شما ضربه می زنند. 

 

مزایای ایمیل مارکتینگ :

benefits

  • هزینهاز مهمترین ویژگی ایمیل مارکتینگ هزینه بسیار پایین آن در برابر بقیه راه های تبلیغاتی است.این روش بسیار ارزان و مقرون به صرفه  در برابر هزینه انجام تبلیغات در رادیو و تلویزیون و یا بردهای تبلیغاتی است .

 

  • بازگشت هزینه۴۲% از هزینه های اعمال شده برای ارسال ایمیل گروهی باز خواهد گشت. در صورتی که ایمیل مطلوب به گروه گیرندگان فعال و درستی داشته باشید مطمئنا بازگشت هزینه را مشاهده خواهید کرد. کافیست از مشتریان خود درباره نحوه آشنایی با شما سوال شود.

 

  • بهره وری :  ارسال ایمیل مارکتینگ را جزو روش هایی می دانند که بهره وری دارد. ارسال ایمیل جزو سریع ترین راه هایی است که می توان با توجه به آنلاین بودن آن ، بهره وری اش را در زمان کوتاهی به نسبت بقیه روش ها مقایسه کرد.

 

  • به روز بودنروش ایمیل مارکتینگ جزو روش به روز آنلاین مارکتینگ است که علم جدیدی در عرصه بازاریابی محسوب می شود. به روز بودن این روش باعث شده است که بسیاری از شرکت ها ارتباطات خود را بر پایه ارسال ایمیل برنامه ریزی کنند.

 

  • امن ترین روشبه دلیل ارسال سریع و بدون واسطه ایمیل و هم چنین وجود پروتکل ها و قوانین جهانی ارسال ایمیل بدون تحریف و یا واسطه گری به راحتی و در طی کوتاه ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.

 

فاکتورهای موثر در موفقیت ایمیل مارکتینگ :

خلاقیت

 این مورد به طراحی کلی ایمیل، یعنی قالب، تصاویر و رنگ‌های بکار گرفته‌ شده اشاره دارد. از طرفی بهتر است که این امکان را به مخاطب خود بدهید که بتواند ایمیل را هم در HTML و هم Text مشاهده کند. زیرا هر کدام از این دو حالت نمایش ایمیل، طرفدارهای خاص خود را دارند.

 

ارتباط محتوایی:

  هدف از ایمیل مارکتینگ، این است که پیام کسب و کار خود را به مخاطب هدفمان برسانیم. برای تبدیل شدن افراد هدفگیری شده به موقعیت فروش، لازم است که محتوای درستی در تبلیغات خود بکار ببرید. در این محتوا لازم است که به نیاز و چالش مخاطب خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بپردازید.

 

انگیزه: 

افراد پس از باز کردن یک ایمیل باید از خود بپرسند که در این ایمیل چه چیزی برای من وجود دارد و در واقع جذب ایمیل شده و پیام را مطالعه نمایند.

 

زمان‌بندی : 

با توجه به کسب‌وکار شما، زمان مناسب برای ارسال ایمیل متفاوت است و بیشتر به رفتار مخاطبان شما بستگی دارد. اکثر افرادی که در زمینه ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کنند، مخاطبان را آنالیز کرده و در نهایت زمان مناسب جهت ارسال ایمیل را پیدا می کنند.

 

محتوا 

درباره اهمیت محتوا بیل گیتس جمله معروفی دارد : "محتوا پادشاه است"

در ایمیل مارکتینگ هم محتوا نقش بسیار پررنگی دارد و باید به همه جنبه‌های آن پرداخته شود تا تاثیرگذاری ایمیل افزایش یابد.

 

مقایسه ایمیل مارکتینگ و بازاریابی سنتی:

  • در ایمیل مارکتینگ ، میزان بازگشت سرمایه بواسطه کمیت‌های موجود، بسیار بیشتر از روش سنتی می باشد.

 

  • به دلیل شرایط مثبت در ایمیل مارکتینگ و بهبود کیفیت محتواهای تولیدی، بیش از ۵۰٪ کاربران اینترنت ایمیل‌های خود را چک می‌کنند.

 

  • در شیوه مدرن ایمیل مارکتینگ، امکان شخصی‌سازی ایمیل‌ها وجود دارد که به میزان زیادی روی اثرگذاری ایمیل‌ها تاثیر گذاشته ‌است و همچنین می‌توانید به سادگی اطلاعات دقیق از رفتار کاربران را بدست بیاورید.

 

  • امکان اتوماتیک کردن ایمیل‌ها باعث شده‌است که کسب ‌و کارها راحت‌تر ایمیل ارسال کنند و از طرفی پاسخ دادن به همین شیوه هم به صورت غیرمستقیم سبب افزایش فروش کسب‌ و کارها شده‌است.

target

28 مرداد 1397   |   1227 بازدید