گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

امنیت چیست در واقع، حفظ شرایط امن برای جان و مال و کلیه فرآیندهایی که دریک مجموعه در این راستا انجام می شود را امنیت می نامند. امنیت چگونه بدست می آید 1- حضور فیزیکی فرد در محل 2-...

سیستم های امنیتی و حفاظتی

security

امنیت چیست

در واقع، حفظ شرایط امن برای جان و مال و کلیه فرآیندهایی که دریک مجموعه در این راستا انجام می شود را امنیت می نامند.

امنیت چگونه بدست می آید

1-     حضور فیزیکی فرد در محل

2-     استفاده از افراد جایگزین مانند نگهبان و یا حیوانات تربیت شده

3-     استفاده از سیستم جهت برقراری امنیت

استفاده از سیستم های مربوط به هر محل بسیار کارامدتر از دو مورد نخست می باشد. زیرا امکان خطرات جانی برای افراد و یا حیوانات وجود ندارد و اینکه همزمان می توان تمام نقاط را تحت کنترل قرار داد . در صورتی که نگهبان در یک زمان نمی تواند تمام نقاط را چک کند و دیگر اینکه می توان تمام وقایع را ضبط نموده و به عنوان مدرک مستند از آنها استفاده نمود.

امروزه از سامانه دوربین های مداربسته برای حفاظت و نظارت بر اماکن مهم، اماکن پرتردد و اماکن پرخطر همچون فروشگاه ها ، فرودگاه ها ، ایستگاه های مترو و راه آهن و ... استفاده می‌شود. . البته باید بیان کرد که در فروشگاه های لباس برای تکمیل عمل حفاظت از دزدگیرهای لباس هم استفاده می شود. از دیگر کارکردهای سامانه‌های مداربسته، کاربرد نظارتی است. امروزه بسیاری از مدیران از این سیستم‌ها برای نظارت بر کار نیروهای خود استفاده می کنند. بعنوان مثال کنترل ترافیک بر اساس همین سیستم های مدار بسته از راه دور انجام می شود.

سیستم های امنیتی و حفاظتی چیست ؟

در چند دهه اخیر،سیستم های امنیتی و حفاظتی به منظور کاهش جرم و جنایت و سرقت اموال در حال افزایش بوده است. ضمن این که برخی سیستم های امنیتی در مراکز کسب و کار و خانه ها  تقریبا یک امر اساسی محسوب می شوند، که برخی از آنها دارای امکانات و ترکیب های پیچیده تری می باشند که افراد باید با توجه به نیاز خود از میان انواع مختلف سیستم های امنیتی و حفاظتی و نظارتی بهترین انتخاب را داشته باشند.

دسته بندی سیستم های امنیتی و حفاظتی و نظارتی

سیستم های امنیتی و حفاظتی                                سیستم های ایمنی

دوربین مداربسته                                                        تجهیزات آتش نشانی

آیفون تصویری                                                             سیستم اعلام حریق

در باز کن صوتی                                                          سیستم اطفا حریق

هوشمند سازی ساختمان                                             سیستم اعلام سرقت

دستگاه حضور غیاب                                                     دزدگیر منزل

انواع متداول سیستم های امنیتی و حفاظتی 

دوربین های مداربسته مادون قرمز، سیستم های امنیتی آلتراسونیک، پرتوهای فوتوالکتریک، سیستم های امنیتی کابلی فشار سنسور، سیستم های امنیتی تشخیص میدان مغناطیسی منفعل و غیره.

نکته ای که در مورد سیستم های مدار بسته باید به آن اشاره کرد نصب این سیستم ها می باشد.به موازات کیفیت و کارایی بالای سیستم ها نصب صحیح آنها نیز دارای اهمیت است . بنابراین نصب حرفه ای توسط نیروی کار حرفه ای و اطمینان از عملکرد درست سیستم ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

31 اردیبشهت 1397   |   1678 بازدید