گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

انتخابشرکت طراحی وبسایتمعتبر و با سابقه دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار و کسانی است که قصد راه اندازی وب سایت شان را دارند. در طراحی وب سایت و اجرای پروژه های تحت وب اصولا دو...

چگونه یک شرکت طراحی وبسایت خوب را بشناسم؟

pic

انتخاب شرکت طراحی وبسایت معتبر و با سابقه دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار و کسانی است که قصد راه اندازی وب سایت شان را دارند. در طراحی وب سایت و اجرای پروژه های تحت وب اصولا دو نکته با اهمیت است :

اولین اصل انتخاب صحیح یک شرکت طراحی وب سایت  است . مهم نیست شرکتی که راه اندازی وب سایت شما را انجام می دهد در شهر شما باشد یا خیر بلکه مهمترین نکته این است که طراح وب سایت تان بتواند از عهده سفارش شما بخوبی برآمده و شما از تجربه , تخصص و مشتری مداری این شرکت طراحی اطمینان حاصل کرده باشد.

دومین اصل درک صحیح مشتری از چهارچوب ها و شرایط سفارش طراحی وب و البته اجرا و شروع به استفاده کاربران از یک پروژه تحت وب تعاملی است .

شیوه انتخاب شرکت طراحی وب سایت جهت راه اندازی وب سایت چیست؟

مسلما یکی از راه های آشنایی با بازار طراحی وب و طراحان وب سایت , استفاده از جستجوگرهایی مانند گوگل است . ولی بسیاری از مشتریان از سایت هایی که توسط شرکت هایی که در گوگل یافته اند راضی نیستند, پس راه حل برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت استاندارد که بتواند نیازهای ما را برآورده سازد و از خدمات وب سایت این شرکت سالیان سال استفاده کنیم چیست؟ فرقی نمی کند شما صاحب یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید و یا قصد سفارش طراحی وب سایت خود را داشته باشید, شناخت نکاتی برای انتخاب شرکت معتبر طراحی وب به شما کمک می کند تا در هر مرحله از شروع یا توسعه وب سایت تان بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید. در اینجا تلاش کرده ایم به نکاتی بپردازیم که موجب می شود شما انتخاب دقیق تر و صحیح تری را انجام دهید :

بررسی  سایت شرکت طراحی سایت

وب سایت شرکت طراحی سایت  بخودی خود باید استاندارد هایی را دارا باشد , بطور مثال باید در موبایل , تبلت و کامپیوتر بشکل واکنشگرا برای مخاطب بصورت خودکار قابل مشاهده باشد( البته بعضی از صاحبان وب سایت تمایلی به رسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن تمایلی ندارند ) و یا از لحاظ گرافیکی اصول اولیه چیدمان و رنگ ها و تصاویر را رعایت کرده باشد. البته منظور از بررسی گرافیکی سایت شرکت طراحی سایت نزدیکی آن به سلیقه شما نیست , بلکه منظور فقط  رعایت اصول اولیه طراحی گرافیکی , سرعت لود صفحات و چیدمان بخش های مختلف وب سایت است, چرا که سلایق طراحی وب گوناگون است و مسلما کار یک شرکت طراحی وب این است که دقیقا مطابق سلیقه شما قالب گرافیکی سایت تان را طراحی کند .

بخش تماس با ما و پشتیبانی شرکت طراحی وبسایت  را بررسی کنید

صفحه تماس با ما و بخش پشتیبانی و راه های ارتباطی با واحدهای مختلف شرکت را در سایت شرکت بررسی کنید. درست است که شما به بخش فروش یک شرکت سفارش می دهید ولی برای ادامه کار با واحد طراحی وب , پشتیبانی کار داشته باشید .

درست است که طراحی وب یکبار انجام می شود ولی مطابق آمار بیش از 90 درصد از صاحبان سایت ها در کمتر از چند ماه نیاز به آموزش یا پشتیبانی و مشاوره خواهند داشت. بررسی کنید وعده های اعلام شده در سایت شرکت طراحی با آنچه انجام می دهند همخوانی داشته باشد , این یعنی از طریق راه های ارتباطی گفته شده و مطابق ساعات اعلام شده قبل خرید بایستی پاسخگوی شما بعنوان مشتری باشند و مشاوره صحیحی را به شما ارائه دهند.

 

نمونه پروژه های انجام شده و مشتریان را بررسی کنید

اگر به دنبال یک شرکت طراحی وب مجرب می باشید , پس باید برخی از پروژه های اجرا شده طراحی سایت , فروشگاه اینترنتی شرکت مورد نظر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید این شرکت توان اجرای نیازهای شما را از نظر فنی و گرافیکی دارد یا خیر ! سایت شرکت طراحی وب دارای بخش معرفی مشتریان و نمونه پروژه های طراحی می باشد. برای اطمینان بیشتر در مورد جزئیات پروژه ها هم می توانید حین مشاهده و بررسی با کارشناس فروش خدمات طراحی سایت شرکت تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید تا مطمئن شوید خدمات ارائه شده با آگاهی و تسلط توسط کارشناسان فروش برای شما توضیح داده می شود.

قیمت طراحی سایت را چه چیزاهایی تعیین می کند؟

تعرفه خدمات طراحی سایت را مواردی مانند نوع سیستم مدیریت محتوا , فروشگاه ساز یا پورتال , طول مدت پشتیبانی , مواردی که در حین پشتیبانی به شما ارائه می شود و البته امکانات اختصاصی که سایت مورد نیاز شما هست تعیین کننده اصلی قیمت خواهد بود.

توضیح : البته در طراحی سایت هم مانند سایر کسب و کارها هستند شرکت هایی که بخاطر هزینه هایشان که هیچ ربطی هم به مشتری ندارند , تعرفه های خود را بالاتر اعلام می کنند و یا برعکس هستند اشخاصی که طراحی سایت انجام می دهند و خود را به عنوان شرکت معرفی کرده و قیمت های بسیار ارزان و شک برانگیزی اعلام می کنند که بدون شک سفارش ساخت سایت تان به هر کدام اشتباه محض است. کافیست شما به حاشیه نپردازید و تنها به نکات فنی , سایت شرکت طراحی سایت و بررسی نکات مهم در انتخاب طراح وب بپردازید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

شرکت های طراحی سایت چند دسته اند

شرکت های مشهور : در طراحی وب هم مانند هر محصول یا خدمت دیگری شرکت هایی هستند که خدمات استانداردی را به شما ارائه میدهند ولی با هزینه بسیار بالاتر , آن هم بخاطر شهرت یا سابقه شان . البته بخشی از شرکت های مطرح و خوشنام هم هستند که تعرفه مناسب و منصفانه ای برای طراحی سایت اعلام کرده و سال هاست با همین شیوه به شهرت رسیده اند. جالب است بدانید گاها شرکت های طراحی سایت  مشهوری دیده شدند که بااستفاده از سایت ساز رایگان برای مشتریان شان وب سایتی را پیاده سازی می کنند و از او هزینه میلیونی دریافت می کنند و این تنها به دلیل عدم آگاهی و تحقیق خریدار و یا عدم دریافت مشاوره خریدار از از کارشناس بی طرف است.

شرکت های فعال غیر مشهور : شرکتی که بتواند پروژه شما را انجام دهد ولی شما آن را در صفحات اول گوگل نیافته باشید و قیمت , پشتیبانی و سرویس مناسبی را به شما ارائه دهد را شرکت غیر برند می نامیم. البته چنین شرکت هایی خیلی زود به  شهرت می رسند چرا که تمام ویژگی های رضایت مشتری و رشد و کسب و کارشان را رعایت می کنند.

اشخاصی که طراحی سایت می کنند : سایت هایی هستند که توسط یک یا دو نفر اداره می شود و با هزینه های نازل اقدام به طراحی سایت می کنند. دلیل قیمت پایین هم مشخص است. استفاده از سایت ساز رایگان , میزبانی وب بی کیفیت و ارزان , ارائه خدمات بدون استخدام نیروی پشتیبانی یا فروش و اطمینان دادن های بدون ضمانت و روی هوا به مشتریان ... که همه از دلایل قیمت پایین اینگونه طراحان وب سایت است . به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم برای طراحی سایت تان به اشخاصی که ادعای ارائه اینگونه خدمات را می کنند سفارش دهید.

توضیح : هدف شما از راه اندازی سایت مسلما راه اندازی یک کسب و کار یا رونق یک کسب و کار است . کارشناسان بازاریابی آنلاین همگی بر این باورند کسب و کار آنلاین همانند فضای واقعی نیازمند , ویترین , تغییر و بروزآوری و نوآوری است. این بدان معناست که راه اندازی یکباره سایت هیچ منفعتی برایتان ندارد , بلکه اصل ماجرا پس از راه اندازی سایت است که تقریبا 90% کسانی که برای اولین بار قصد سفارش سایت دارند از آن بی خبرند و فکر می کنند طراحی سایت یعنی یکبار پولی را پرداخت کنند و بعد سایتی ساخته و تحویل شان شود.  اگر چنین تفکر اشتباهی را تغییر دهیم مسلما سابقه شرکت طراحی سایت و البته سرویس هایی که برای مدیریت سایت یا بهینه سازی سایت و افزایش رنک وب سایت مان پس از راه اندازی وب سایت برایمان در نظر گرفته اند برایمان مهم می شود.

ارزیابی فنی و تخصصی شرکت طراحی سایت

هیچ کدام از سایت هایی که هم اکنون به موفقیت رسیده اند کار خود را ساده , سطحی و تستی شروع نکرده اند. این نکته را برای آن یادآور شدیم که اگر به ساخت سایت تان همانند راه اندازی یک کسب و کار در محیط واقعی ( خرید ملک , دکوراسیون , تجهیزات , استخدام نیروی انسانی , مدیریت ...) نگاه کنید , دیگر سفارش ساخت سایت تان را به هر سایت یا شخصی که مدعی مهارت های لازم است نخواهید سپرد. طراحی وب سایت نیاز به آنالیز دقیق نیازهای خریدار , طراحی قالب اختصاصی , ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با تکنولوژی برنامه نویسی , بستر مناسب نصب و راه اندازی وب سایت و خلاصه ارائه تمام پیش بینی های لازم به خریدار را دارد و اگر شرکت طراحی وب سایت را انتخاب کنید که از ساخت سایت فقط به شما بگوید " باشه براتون طراحی میکنم , هزینه اش میشه اینقدر " پس مسلم بدانید آن سایت برای رسیدن به هدف شما که مسلما کسب موفقیت در کسب و کارتان است مناسب نیست.

طرح ها و قالب های متنوع گرافیگی سایت های رقیب تان را ببینید و ایده بگیرید و یا از شرکت طراحی وب بخواهید قبل از شروع طراحی وب آرشیو کاملی از قالب های اختصاصی سایت هایی را که توانایی اجرای آنرا مطابق بودجه شما دارد را به شما نشان دهد تا از طرح ها و انواع چیدمان ها برای طراحی سایت خودتان الگو و ایده های جدید بگیرید.

ارزیابی اطلاعات فنی کارشناسان فروش و بازاریابی یک شرکت طراحی وب کار سختی نیست , فرض کنید می خواهید مونیتور بخرید یا می خواهید یک پرینتر بخرید, شما سوالات کلی تان را بپرسید تا بطور کامل توجیه نشدید به سوال پرسیدن راجب هاستینگ , سایت ساز مورد استفاده , تکنولوژی اجرای ماژول ها , زمان پایان پروژه , استفاده از منابع سرور در صورت افزایش مخاطب سایت و ... صدها سوال هست که قبل سفارش می توانید از کارشناس فروش یک شرکت بپرسید تا اطلاعات فنی و صبوری و نحوه پاسخگویی اش را محک بزنید.

سخن پایانی

در انتخاب شرکت طراحی سایت دقت کنید هیچ ماست فروشی نمی گوید ماست من ترش هست!

وب سایت , فروشگاه و یا پورتالی که امروز راه اندازی می شود برای ارتقاء , تغییرات , تمدید , سوال و آموزش باید همچنان خدمات پویا و فعال داشته باشد . حتی اگر دوره پشتیبانی شما به پایان برسد تمام شرکت های معتبر سرویس پشتیبانی1 یا ... ساله ای دارند که مطابق تعرفه ای خاص جهت رفع اشکال یا ارتقا و تغییر و حتی آموزش و بروزآوری نرم افزار استفاده می شود .

پس اگر شما به هردلیل از یک طراح سایت نامعتبر خرید انجام دهید ,حتی اگر سایت کامل خود را تحویل بگیرید, طبق تجربه پس از مدت کوتاهی به مشکلاتی برمی خورید که هیچ شرکت طراحی وب دیگری امکان و توانایی رفع آنها را نخواهد داشت. در واقع مشتریانی که برای اولین بار قصد طراحی سایت دارند اغلب دچار این مشکل می شوند و شرکت های دیگر مجبورند از صفر تا صد یک سایت جدید را با هزینه ای جدید برایشان پیاده سازی کنند. امیدواریم این مطالب در انتخاب شرکت های معتبر طراحی سایت مفید بوده باشد.

 

18 بهمن 1396   |   1617 بازدید