گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

تصاویر بخش مهمی از محتویات وب سایت شما را تشکیل میدهند و بهینه سازی تصویر برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد.شما میتوانید با استفاده از تگaltبرای تصاویر سایت خود توضیحات...

بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو

site_2

تصاویر بخش مهمی از محتویات وب سایت شما را تشکیل میدهند و بهینه سازی تصویر برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. شما میتوانید با استفاده از تگ alt برای تصاویر سایت خود توضیحات قرار دهید. با استفاده از نوشته های alt میتوان تصاویر سایت را برای بخش جستجوی تصاویر گوگل بهینه نمود.

استفاده از این امکان دارای این مزیت است که هنگامی که کاربری سایت شما را مشاهده کند و به هر دلیلی تصاویر سایت نمایش داده نشوند (خطاها، سرعت پایین اینترنت و ...)، به جای آن متنی که برای عکس قرار داده اید را میبیند.

به طور کلی حدود ۶۰ درصد از محتوای وبسایت ها از تصاویر تشکیل شده اند٬ اگر بهینه سازی تصاویر سایت به طور صحیح انجام شود به میزان محسوسی در سئو و بهینه سازی سایت تاثیر خواهد گذاشت.

مهمترین نکاتی که لازم است در بهینه سازی تصاویر استفاده کنیم:

ویژگی alt برای تصاویر (Image Alt)

استفاده از alt مهمترین ویژگی برای بهینه سازی تصاویر میباشد. همچنین بهتر است که این توضیحات به صورت خلاصه و دقیق باشند و به صورت متن طولانی همراه با کلید واژه های زیاد قرار داده نشوند.

انتخاب نام مناسب

برای نام گذاری تصاویر بهتر است که از نام متناسب با موضوع تصویر استفاده نمایید و در نامگذاری از خط تیره به جای خط زیر (under line ) استفاده کنید.

انتخاب پسوند مناسب

پسوندهای زیادی برای ذخیره و نمایش تصاویر سایت وجود دارد که پرکاربردترین آنها PNG و JPG میباشند.انتخاب پسوند مناسب برای هر تصویر میتواند در بهینه سازی و کاهش حجم آن تاثیر زیادی داشته باشد.برای مثال برای تصاویر به تعداد رنگ بالا و سایز بزرگ بهتر است از پسوند JPG استفاده شود و برای تصاویر با تعداد رنگ پایین و اندازه کوچکتر بهتر است از پسوند PNG استفاده شود.

فرمت GIF مشخص کننده تصاویر گرافیکی ثابت یا متحرک است. تعداد رنگهای مورد استفاده در این فرمت محدود است. این فرمت برای تصاویر خطی، عناصر با لبه های تیز و تعداد رنگ محدود مناسب است.

یکی از ویژگی های مهم این فرمت قابلیت ایجاد تصاویر متحرک است که میتوانید با استفاده از ابزارهای مناسب آنها را ایجاد نمایید.

حجم تصاویر

بهتر است همواره حجم تصاویر را برای قرار دادن در وب تا جایی که کیفیت آن دچار مشکل نشود، کم کنیم.

تصاویر با فرمت png یا gif دارای حجم بیشتری نسبت به jpg میباشند.

استفاده از ابعاد درست و مشخص

یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی تصاویر سایت این است که تصاویر را با ابعادی آپلود نمایید که در سایت نمایش داده خواهند شد. نکته مهمی که لازم است رعایت شود این است که از قابلیت تغییر اندازه تصاویر در html استفاده نکنید. مثلا به این صورت که تصویری با اندازه ۸۰۰ در ۶۰۰ را جهت نمایش در صفحه سایت با اندازه ۴۰۰ در ۳۰۰ در هاست آپلود نکنید بلکه با استفاده از ابزارهای مناسب ابتدا اندازه آنرا به ۴۰۰ در ۳۰۰ تغییر داده و سپس آپلود نمایید.

 

7 دی 1393   |   2179 بازدید