گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

طراحی و توسعه سایت هر روزه در حال گسترش است و زبان های برنامه نویسی نیز در حال تغییر است اما اصولی پایه همواره وجود دارد. امروزه به دلیل دیجیتالی شدن بیشتر کسب و کارها نیاز به سایت...

مهارت های پایه برای طراحی سایت

WEB-DESIGN

طراحی و توسعه سایت هر روزه در حال گسترش است و زبان های برنامه نویسی نیز در حال تغییر است اما اصولی پایه همواره وجود دارد. امروزه به دلیل دیجیتالی شدن بیشتر کسب و کارها نیاز به سایت نیز بیشتر احساس می شود بنابراین طراحی سایت می تواند منبع درآمد مناسبی باشد.

اغلب کسانی که می خواهند سایتی را طراحی کنند بر این باورند که تنها با یادگیری یک زبان برنامه نویسی می تواند برنامه نویس حرفه ای باشند. اما لازم است اشاره شود که علاوه بر زبان برنامه نویسی دانستن مواردی دیگر برای این کار لازم است تا بتوان نتیجه بهتری گرفت.

   html 
 

  1. HTML

اولین مهارتی که باید یاد گرفت HTML می باشد. داشتن مهارت و تسلط به زبان نشانه گذاری html همیشه بخش مهمی از فرآیند طراحی سایت بوده است . این زبان یکی از مهمترین و اولین زبان هایی است که یک طراح سایت باید آن را یاد بگیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت نقطه ورود به صنعت طراحی سایت یادگیری زبان html بوده است. امروزه هر کسی که در زمینه طراحی سایت کار حرفه ای انجام می دهد، با زبان html آشنا بوده و حتی اگر از این زبان به صورت حرفه ای استفاده نکند، حتما دانش پایه ای از آن خواهد داشت. با اینکه نرم افزارهایی به صورت خودکار دستورات HTML را ایجاد می کنند اما برای اینکه بتوانید طرح ایده آل خود را پیاده سازی کنید، باید حتما با HTML آشنا باشید.

 

  1. CSS

همانطور که گفتیم html ساختار و اسکلت بندی صفحات یک وب سایت را مشخص می کند. اما زبان CSS برای زیبا سازی و طراحی نمای یک وب سایت استفاده می شود. بنابراین، دومین زبان مهمی که به عنوان طراح وب سایت باید بر آن تسلط داشته باشید، CSS می باشد.که یکی از مهارت های لازم و ضروری برای طراحان و توسعه دهندگان front-end است.

front-end بخشی از سایت است که کاربران می توانند آن را ببیند. در واقع بخش بصری سایت است.

به طور معمول افراد حرفه‌ای HTML و CSS را به طور همزمان یاد می گیرند. دلیل اصلی این موضوع ارتباط این دو زبان با یکدیگر می باشد.در واقع این دو زبان مکمل هم می باشند.

 

ui-ux

  1. UI و UX

ایجاد حس کاربری مناسب از جمله ویژگی هایی می باشد که افراد حرفه‌ای و بخصوص طراحان وب سایت باید با آن آشنا باشند. شما باید بدانید که ترکیب کدام رنگ ها نتیجه بهتری ایجاد می کنند. این خیلی فراتر از دانستن ساده استفاده از چندین رنگ در کنار همدیگر است. شما باید دانش کافی از عناصر طراحی، اصول طراحی پایه، اصول تایپوگرافی، نحوه استفاده از تصاویر و غیره را داشته باشید.

باید درک کافی از نحوه ارتباط کاربران با طراحی سایت را داشته باشید تا بتوانید طرح متناسب با نیازهای هر دو طرف (خودتان و کاربران) را پیاده سازی کنید. با داشتن مهارت های UI و UX علاوه بر حفظ بازدیدکنندگان بعنوان کاربران دائمی، می توان پروژه های بیشتری را دریافت نمود.

به طور خلاصه، اگر می خواهید که بازدید کنندگان را به کاربران دائمی سایت خود تبدیل کنید، لازم است که با مباحث UI و UX آشنا باشید. همچنین افرادی که به صورت آزادکاری (freelancer) فعالیت می‌کنند با داشتن مهارت در این زمینه ها می توانند پروژه های بیشتری را دریافت کنند.

 

  1. Ajax و JavaScript

جاوا اسکریپت یک زبان اسکریپت نویسی است که بیشتر با کد هایHTML در ارتباط است و دقیقا همانند کدهای HTML روی پلت فرم های مختلف اجرا می شود یا به عبارتی به وسیله مرورگر های وب interpret می شود.

جاوا اسکریپت یک عنصر تعاملی مهم برای یک وب سایت محسوب می‌شود و توسعه‌دهندگان وب قبل از هر چیزی باید دانش کافی از آن داشته باشد. از این زبان به خصوص در زمان تعامل بین html و css در موقع طراحی سه لایه وب استفاده می‌شود. در واقع توسعه دهندگان وب سایت ها باید الزاما به این مهارت تسلط داشته باشند.

Ajax به معنی ترکیب نامتقارن جاوا اسکریپت و XML است. ماهیت صفحات وب و پروتکل HTTP به گونه‌ای است که به طور معمول وقتی درحال وب‌گردی هستیم، به ازای هر کنش و واکنش میان ما و سایتی که در حال کار با آن هستیم، کل یک صفحه وب از نو بارگذاری و تازه‌سازی (refresh) می‌شود.

ای‌جکس فناوری جدیدی است که تغییر محسوسی را در این روند به وجود می‌آورد؛ به این ترتیب که به جای بارگذاری مجدد کل صفحه، فقط قسمتی تغییر می‌کند که قرار است اطلاعات جدید را به نمایش درآورد و کلیه عملیات ارسال اطلاعات و دریافت نتایج در پشت صحنه انجام می‌شود. در نتیجه هیچ‌گاه صفحه سفید و خالی وب در فواصل کنش و واکنش‌های هنگام کار با مرورگر دیده نمی‌شود و احساسی مشابه تجربه کار با یک نرم‌افزار دسکتاپ به کاربر دست می‌دهد.

  programming-languages

  1. زبان های برنامه نویسی از قبیل :.PHP و ASP.NET

برای برنامه نویسی صفحات وب نیاز است که حداقل یک یا دو زبان برنامه نویسی را تسلط داشته باشید که زبان های برنامه نویسی متعددی از قبیل PHP, ASP.NET, C++ , C# , Python و ... وجود دارد که رایج ترین و پرطرفدارترین آنها زبان PHP می باشد. برنامه نویسان لزومی به یادگیری چند زبان را ندارند ولی توسعه دهندگان وب حداقل بر یک زبان مسلط باشند.

ASP.NET  نیز محصول شرکت مایکروسافت است. این تکنولوژی از زبان سی شارپ برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می‌کند. مزیت استفاد از ASP.NET پشتیبانی همه جانبه مایکروسافت (غول نرم افزای جهان) از آن است.
در حال حاضر زبان برنامه نویسی PHP حرف اول را می زند. اگر می خواهید که یک زبان را یاد بگیرید (و یا حداقل با آن شروع کنید) ما PHP را به شما پیشنهاد می کنیم.

  responsivesites

  1. پشتیبانی از موبایل

امروزه با توسعه تکنولوژی کاربران بیشتر از طریق گوشی های هوشمند یا دیگر وسایل هوشمند از اینترنت استفاده می کنند بنابراین توانایی طراحی سایت هایی که قابلیت نمایش در دستگاه های مختلف را داشته باشند از دیگر مهارت های مورد نیاز برای طراحی سایت خوب می باشد که به آن واکنش گرا و یا Responsive گفته می شود.

عنوان واکنشگرا از روال کاری برنامه گرفته شده است بدین صورت است که که سایت یا صفحات وب نسبت به دستگاه کاربر همچون گوشی تلفن هوشمند،آی پد ، لب تاپ ، انواع مانیتور کامپیوتر خانگی و تلویزیون ها واکنش نشان داده و خود را بر مبنای اندازه صفحه و اسکرین آن نمایش می دهند.

پر واضح است در صورتی که صفحات وب هوشمندانه برای موبایل طراحی نشده باشند شما تعداد زیادی از کاربران را از دست خواهید داد .

 

  1. سئو و یا بهینه سازی موتورهای جستجو

تنها طراحی سایت ملاک برتر بودن آن سایت نیست و یکی از آیتم های برتری سایت توجه به موتورهای جستجو و یا همان سئو سایت می باشد.

عوامل متعددی وجود دارد که بر رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو تاثیر می گذارند، از محتوای یک سایت گرفته تا  لینک های ورودی به آن سایت، سرعت دانلود و عملکرد آن و همچنین قابلیت دستیابی به آن در تلفن همراه و .. همه و همه بر روی سئو تاثیر گذار هستند.

طراح وب سایت باید با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر بر سئو ، سایت را طوری طراحی کند که برای موتور های جستجو جذاب تر بوده و در نتیجه جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشد.

  DB

  1. بانک اطلاعاتی Database

در کنار یادگیری زبان برنامه نویسی php ، آشنایی با بانک اطلاعاتی را به برنامه نویسان توصیه می کنیم . بانک اطلاعاتی برای حفظ و طبقه بندی اطلاعات در یک وب سایت ، بخصوص سایت هایی با حجم اطلاعات بالا که هر روزه میزان زیادی اطلاعات در آن آپلود و دانلود می شود مورد استفاده قرار می گیرد که mysql می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. طراحان بخش ظاهری سایت الزامی برای یادگیری پایگاه داده ندارند. اما برای برنامه نویسان وب امری اجتناب ناپذیر است.

 

  1. خلاقیت

یکی دیگر از اصول جلب توجه کاربر و همچنین جذب مشتری و حفظ مشتریان، خلاقیت در طراحی سایت می باشد. مشتریان طرح های یکسان را نمی پسندند و لازم است در هر پروژه طرحی جدید پیاده سازی شود تا باعث جذابیت در سایت و جذب و حفظ مشتریان شود.

عوامل و مهارت های دیگری وجود دارد که به بهتر و حرفه ای شدن برنامه نویسان کمک می کند که ما تنها تعدادی از کلیدی ترین و واجب ترین مهارت ها را بیان نمودیم.

شرکت گلستانه ارقام پارسیان یکی از پرسابقه ترین شرکت های طراحی سایت در گرگان است که با داشتن نیروهای متخصص و برخوردار از مهارت های ذکر شده ، توانسته است جایگاه خوبی را در دنیای فناوری اطلاعات نه تنها در سطح استان گلستان بلکه در سراسر ایران کسب نماید.

web-design

20 مرداد 1398   |   1775 بازدید