گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

همیشه وقتی تصمیم داریم طراحی یک سایتجدید را انجام دهیم، یک سری سوالات اساسی هست که همیشه ذهن را مشغول می کند: به چه المانهایی نیاز دارم، تو این وب سایت قرار است چه چیزی را معرفی...

طراحی سایت را با مداد و کاغذ شروع کنید.

همیشه وقتی تصمیم داریم طراحی یک سایت جدید را انجام دهیم، یک سری سوالات اساسی هست که همیشه ذهن را مشغول می کند: به چه المانهایی نیاز دارم، تو این وب سایت قرار است چه چیزی را معرفی کنم، چه المانهایی باید در صفحه اول و جلوی چشم بازدید کننده باشه و کدام المانها درجه اهمیت کمتری دارن و می تونن در صفحات داخلی قرار بگیرن، ساختار یا لی آوت سایت به چه شکلی باید باشه، چه رنگهایی باید به کار ببرم و سوالهایی از این قبیل.

download_3

اما جواب دادن به همه این سوالها معمولا کار سخت و طاقت فرسایی هست، شما نمی تونید به یکباره برنامه فتوشاپ رو باز کنید و یک فایل جدید بسازید و شروع کنید به آزمون و خطا کردن طرحهای مختلف، البته این کار شدنی هست اما خیلی زمان بر و خسته کننده خواهد بود. برای همین معمولا طراحها قبل از شروع کردن به کار روی طرح دیجیتالی دست به کاغذ و قلم میشن، همه ما از بچگی با کشیدن خطوط روی کاغذ آشنایی داریم، اما خب یکسری از افراد از اینکه بخوان طرحشون رو روی کاغذ پیاده کنن ترس دارن !

اصلا لازم نیست شما یک طراح دستی حرفه ای باشین تا بتونین یه طرح دستی خوب از ساختار یک وب سایت تهیه کنید، همین که بتونید ساختار کلی سایت رو روی کاغذ پیاده کنید کافی هست، اصلا لازم نیست بتونید خطوط خیلی صاف بکشید، یا طرحهای شما از سایه و رنگهای متنوع برخوردار باشه، چون این طرحی نیست که بخواین به مشتری نشون بدین، این طرح برای اینه که فکر شما بازتر بشه، بتونین دید کلی نسبت به المانها و ساختار وب سایت بدست بیارین. خیلی راحت میتونید در زمان خیلی کم چندین طرح مختلف برای یک وب سایت آماده کنید و با هم مقایسه کنید.

اما در بعضی موارد می تونین این طرحها رو قبل از شروع به کار روی طرح اصلی با مشتری خود (البته معمولا نشان دادن این طرحها به هر مشتری توصیه نمیشه !) در میان بگذارید و نظراتش رو جویا بشین.

بعد از مدتی که به این روش کار کردین خواهید فهمید که چقدر روی کارتان تاثیر خواهد گذاشت و سرعت کار شما را بالاتر خواهد برد. معمولا برای اولین بار این کار سخت خواهد بود ولی مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد !

 

5 مرداد 1394   |   1999 بازدید