گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

فوتر یکی از بخش های پر اهمیت هر وب سایتی می باشد که بسیاری از طراحان آن را نادیده می گیرند. موارد زیادی مشاهده شده است که طراحان ایده های خلاقانه ای را در طراحی سایت پیاده کرده و...

فوتر و اهمیت آن در طراحی سایت

footer 

فوتر یکی از بخش های پر اهمیت هر وب سایتی می باشد که بسیاری از طراحان آن را نادیده می گیرند. موارد زیادی مشاهده شده است که طراحان ایده های خلاقانه ای را در طراحی سایت پیاده کرده و سایت زیبایی را طراحی نموده اند ولی به طراحی فوتر توجه نداشته و این بخش را در سایت خود نگنجانده اند که این مورد یکی از دلایل ضعف در طراحی یک وبسایت می باشد.در فوتر اطلاعاتی قرار می گیرد که کاربران بعد از ورود به هر سایتی بطور ناخودآگاه برای دستیابی به آن اطلاعات به فوتر سایت مراجعه می کنند.که این امر بیانگر میزان اهمیت وجود فوتر در سایت می باشد.

اصل مهم در طراحی فوتر سایت، سادگی و استفاده از رنگهای مناسب است.

بعد از طراحی فوتر ، اطلاعاتی است که در آن قرار می گیرد بسیار با اهمیت است . که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1- نقشه گوگل

یکی از موارد با اهمیت در طراحی سایت ، درج نقشه در طراحی قالب است که این آیتم اهمیت زیادی برای گوگل داشته و در امتیاز بندی گوگل بسیار ثاتیر گذار می باشد.فوتر یکی از مناسب ترین جاها برای قرار دادن نقشه سایت می باشد.به همان اندازه که قرار دادن نقشه گوگل در فوتر اهمیت دارد و باعث افزایش امتیاز رتبه سایت می شود، قرار دادن نقشه در جای نامناسب و غیر ضروری ،نه تنها امتیاز سایت را بالا نمی برد بلکه باعث می شود سایت اعتبار خود را از دست بدهد.

 

2- اطلاعات طراح

معمولا در انتهای فوتر در طراحی سایت ، نام طراح یا شرکت طراح ذکر می شود و همچنین اعلام حق رعایت حقوق کپی برداری نیز دراین قسمت قرار می گیرد، که می توان نام صاحب امتیاز و سال تولید در آن ذکر شود.

 

3- خبرنامه

خبرنامه یکی از راه های تعامل با مشتریان می باشد که در بسیاری از وبسایت ها مشاهده می شود . مناسب ترین مکان جهت قراردادن خبرنامه در سایت، در قسمت فوتر می باشد که کاربران بعد از مطالعه مطالب سایت و رسیدن به انتهای صفحه در صورت رضایت از اطلاعات و خدمات آن کسب و کار در خبرنامه عضو شده تا از آخرین اخبار آن کسب و کار مطلع باشد.

 

4- شماره تماس

برای کاربران عادت شده است که برای دیدن اطلاعات تماس به فوتر سایت مراجعه کنند. بنابراین بهتر است اطلاعات تماس از قبیل شماره تلفن به همراه کد شهر، فکس و یا ایمیل در فوترگذاشته شود تا کاربران به راحتی بتوانند به اطلاعات تماس شما دسترسی داشته باشند .معمولا کاربران به چرخیدن بین صفحات برای یافتن اطلاعات تماس ، تمایلی نداشته و می خواهند اطلاعات در دسترس آنها باشد که در این صورت ، فوتر مناسب ترین و معمول ترین مکان برای این منظور می باشد.

 

5- لینک ها

بسیاری از کسب و کارها با ادارات ، ارگان ها یا شرکت های دیگری که مرتبط با کسب و کار خودشان است در ارتباط هستند.این کسب و کارها لینک کسب و کار های مرتبط را با عناوین " لینک ها " یا " پیوند ها " در فوتر سایت خود قرار داده و این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا مستقیم با سایت های مورد نظر خود لینک شوند. با این تفاسیر فوتر یکی از مناسب ترین فضاها برای قرار دادن لینک های مرتبط می باشد.

 

6- شبکه های اجتماعی

کاربران وبسایت ها همان کاربران شبکه های اجتماعی هستند که از وبسایت شما بازدید می کنند و در نتیجه نمی خواهیم که آنها را از دست بدهیم. بنابراین آیکن شبکه های اجتماعی کسب و کار خود را در فوتر سایت قرار داده و کاربران را در کسب و کار خود حفظ می کنیم. مناسب ترین مکان برای قرار دان آیکن های شبکه های اجتماعی فوتر سایت می باشد که آمار نشان می دهد بیش از 70 درصد وبسایت ها ، آیکن های شبکه های اجتماعی را در فوتر قرار می دهند.

3 بهمن 1397   |   1347 بازدید