گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی می تواندبرای شرکت ها ،کارخانه ها و ... از اهمیت بالایی برخوردار باشند. یکی از تصمیم های حیاتی که برای حفظ این اطلاعات می توان گرفت انتخاب یک...

هارد دیسک برای دوربین های مداربسته

HARD

 

 

تصاویر دوربین های مداربسته امنیتی می تواند برای شرکت ها  ،کارخانه ها و ...  از اهمیت بالایی برخوردار باشند. یکی از تصمیم های حیاتی که برای حفظ این اطلاعات می توان گرفت انتخاب یک هارد مناسب برای کار در سیستم نظارتی می باشد.

 اما برای انتخاب درست یک هارد مناسب شما نیاز به دانستن هدف های اصلی و انتظارات شما از فضای ذخیره سازی ، برای انتخاب یک هارد مخصوص سیستم نظارتی دارید.بنابراین برای انتخاب هارد دیسک حتما از نظر کارشناسان این حرفه استفاده نمایید.

 

فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اطلاعات دوربین مداربسته

در تهیه هارد دیسک ، اولین چیزی که باید به آن توجه نمود  فضا و ظرفیت مورد نیاز آن می باشد. ممکن است شما برای صرفه جویی در هزینه ها و کاهش آن ظرفیت هارد خود را بر اساس نیاز فعلی خود انتخاب نمایید که این می تواند به ایجاد هزینه های بیشتر در آینده برای ارتقا منجر شود و در دراز مدت باعث ایجاد مشکل برای شما شود.

 

عوامل موثر بر میزان فضای هارد دیسک

v     نیاز به افزایش تعداد دوربین ها در آینده

v     حفظ تصاویر ضبط شده برای مدت طولانی

v     افزایش رزولوشن تصاویر دوربین ها در آینده

 

قابلیت اطمینان هارد دیسک

منظور از قابلیت اطمینان هارد دیسک ، مقاومت آن در برابر مشکلاتی از قبیل گرما ، لرزش های وارده از سوی درایوهای دیگر و ... می باشد. بنابراین قابلیت اطمینان یعنی مقاومت بیشتر و در نهایت خرابی کمتر می باشد که این آیتم یکی از موارد مهمی است که در انتخاب هارد دیسک باید در نظر گرفت.

 

قابلیت بازیابی اطلاعات

از عوامل بسیار مهم دیگر در انتخاب هارد دیسک  قابلیت بازیابی اطلاعات می باشد.

همیشه در هر کار شرایط پیش بینی نشده ای بوجود می آید که در مورد هارد دیسک ها هم احتمال ضعیف خرابی و یا ویروسی شدن به دلایل ذکرشده وجود دارد که ممکن است اطلاعات ضبط شده از بین بروند . بنابراین هاردیسک ها باید قابلیت بازیابی اطلاعات از دست رفته را داشته باشند.

 

هزینه ذخیره سازی هارد دیسک

منظور از هزینه هارد دیسک تنها قیمت هارد دیسک  نبوده و موارد دیگری را نیز شامل می شود.هزینه هایی مانند مصرف انرژی. هارد دیسک های قدیمی یا نامرغوب انرژی برق بیشتری نسبت به هارد دیسک های مخصوص سیستم های نظارتی مصرف می کنند. هارد  دیسک های مخصوص سیستم های نظارتی اگر چه قیمت بالاتری نسبت به هارد دیسک های دیگر دارند ولی مصرف برق آنها چیزی در حدود 30 درصد کمتر بوده که با این وجود بر روی هزینه ها تاثیر گذاشته و با صرفه تر می باشد.

شرکت های وسترن دیجیتال و سیگیت  هارد های قابل اطمینانی را طراحی نموده که در اختیار صاحبان این فن قرار داده است . بنابراین حتما در انتخاب سیستم های حفاظتی نظارتی خود از نظرات کارشناسان این فن استفاده نمایید.

 

فرمت فشرده سازی

از دیگر عوامل موثر بر هارد دیسک،  فرمت فشرده سازی دستگاه  DVR است. امروزه بیشتر DVRها از فرمت H.264 که پیشرفته ترین فرمت فشرده سازی فیلم های مداربسته است استفاده می کنند.

 

 

انواع هارد دیسک

Western

هارد دیسک معمولی لیبل سفید(وسترن) برای دوربین مداربسته

هارد دیسک های معمولی استفاده زیادی در Pc یا کامپیوتر های دسک تاپ شخصی دارند و معمولا بیشترین فروش را در کل موجودی هارد جهان داشته اند. این نوع هاردها برای دوربین های مداربسته توصیه نمی شود . هاردهای معمولی بیشتر مناسب کامپیوترهای شخصی هستند که روزانه چند ساعتی روشن هستند و حتی در زمان روشن بودن بسیار کمتر کار رایت انجام می دهند.

 

هارد دیسک لیبل بنفش برای دوربین مداربسته

   HDRAIV   


هارد بنفش یا Surveillance برای  سیستم های نظارت تصویری استفاده شوند. کمپانی های سازنده، این محصول را ویژه دستگاه های دی وی آر و NVR ساخته اند تا بتوانند ۳۲ عدد دوربین را با کیفیت ۱۰۸۰ همزمان در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته در کل طول ماه و سال به ضبط تصویر بپردازد و با کوچکترین مشکلی مواجه نشود.
این نوع هارد در حجم یک تا شش ترابایت تولید شده اند و موجود می باشند. بنابراین می توان با خیال راحت از میزان ذخیره سازی از هارد بنفش وسترن دیجیتال در ضبط دوربین های مداربسته استفاده کرد.

 

هارد دیسک لیبل مشکی و قرمز

این نوع هارد دیسک ها جزو سری پرقدرت کمپانی وسترن دیجیتال هستند که قیمت بالاتری را دارا می باشند. این سری هارد دیسک مناسب طیف کامپیوتر شخصی از سطح پایین تا سرورها بزرگ سطح بالا می باشند و همچنین می توان در سیستم های نظارت تصویری از این نوع هارد ها با خیال راحت استفاده نمود.

26 شهریور 1397   |   1335 بازدید