گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

اسکرول بی نهایت یکی از قابلیت ها برای فرمت های سایت های جدید قابلیت اسکرول بینهایت می باشد که کاربران هرچه بیشتر اسکرول نمایند قسمت ها و اطلاعات بیشتری را مشاهده می نمایند و نکته...

صفحات اسکرول بی نهایت و مزایا و معایب آن

scroll

اسکرول بی نهایت یکی از قابلیت ها برای فرمت های سایت های جدید قابلیت اسکرول بینهایت می باشد که کاربران  هرچه بیشتر اسکرول نمایند قسمت ها و اطلاعات بیشتری را مشاهده می نمایند و نکته قابل توجه در این قالب این می باشد که دیگر شما لینکی به نام صفحه بعد را مشاهده نخواهید کرد. به عنوان مثال می توان به  اینستاگرام اشاره نمود که لینکی به نام صفحه بعد در آن وجود نداشته و هرچه اسکرول نمایید موارد بیشتری را مشاهده می کنید.

 
مزایای اسکرول بینهایت برای سایت ها

سرعت لود بیشتر

سرعت بارگذاری وب سایت یکی از نکات قابل توجه برای کاربران است که زیاد به آن توجه دارند. امروزه کاربران کمتر از قبل صبور هستند و علاقه ای به کلیک بر روی لینک برای دیدن سایر مطالب ندارند. این مورد مخصوصا برای سایت های فروشگاهی بسیار مهم می باشد که محصولات بسیاری به کاربران نمایش داده می شود.

 

کاربرد آسان

تمام کاربران می‌دانند که چگونه اسکرول بکنند. پس کار با چنین وبسایت‌هایی بسیار ساده است.با در نظر گرفتن حالت‌های مختلف استفاده از یک وبسایت باید بگویم که اسکرولینگ نامحدود راحت‌ترین نوع آن است. تنها کافی‌ست کاربران به پایین وبسایت شما بیایند و با این کار محتوای جدیدی برایشان ظاهر می‌شود.

 

حفظ کاربران

برای وبسایت‌هایی که می‌خواهند کاربران مدت زمان بیشتری را روی وبسایت‌شان باقی بماند، استفاده کردن از اسکرولینگ نامحدود عالی است. وبسایت‌هایی به این حالت نیاز دارند که محتوای‌شان به صورت مرتب در حال بروزرسانی است. چنین حالتی به کاربران اطلاعات بسیار زیادی را نمایش خواهد داد، محتوایی که حتی شاید کاربران به آن‌ها علاقه‌ای نداشته باشند.

مناسب برای ابزارهای تاچ اسکرین و یا لمسی

در صورتی که کاربر از موبایل و یا تبلت برای رویت سایت استفاده نماید به دلیل آنکه این نوع دستگاه ها لمسی هستند کاربر بسیار راحتر خواهد توانست مطالب صفحه را مشاهده نماید. به جای قرار دادن لینک های کوچک در پایین صفحه برای عوض کردن صفحه و نمایش مطالب جدید، مطالب با اسکرول کاربر به انتهای صفحه نمایش داده خواهد شد. قرار دادن لینک صفحات برای کاربر بسیار آزاد دهنده خواهد بود و بهتر از مطالب خود را حتما در این ابزارها به صورت اسکرول نامحدود ارائه نمایید.

 
معایب اسکرول بینهایت برای سایت

از دست رفتن اطلاعات فوتر

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که اسکرولینگ نامحدود باعث آن می‌شود، از دست دادن پتانسیل محتوایی بخش فوتر وبسایت است. کاربران فوتر را دوست دارند و می دانند چه اطلاعاتی در آن است و محتوای آن را نیز به خوبی درک می‌کنند. اطلاعاتی مانند شبکه‌های اجتماعی، آدرس، شماره‌های تماس، قوانین وبسایت، کپی‌رایت و… همگی در فوتر قرار دارند.

فوتر‌های چسبیده یکی از راهکارها برای حل چنین مشکلی است. در حال حاضر بیشتر وبسایت‌هایی که از تکنیک اسکرولینگ نامحدود استفاده می‌کنند، سعی دارند تا چنین حالتی را نیز پیاده‌سازی بکنند.

 

زمان بارگذاری بالا

برخی اوقات اسکرولینگ نامحدود باعث می‌شود که وبسایت شما بسیار سنگین باشد. به همین دلیل باعث می‌شود که روند استفاده از وبسایت کند شود و یا حتی در برخی از بازه‌ها با مشکلاتی مواجه شود. 

برای چنین مشکلاتی می‌توان روند طراحی و توسعه بسیار سبک و مناسبی را پیش گرفت. و یا اسکرول نامحدود بتواند با یک اسکرول طولانی جایگزین شود. یا اینکه می‌توانید در برخی از نقاط وبسایت یک دکمه قرار دهید و از کاربر بپرسید که آیا می‌خواهد محتوای بیشتری برای وی بارگذاری شود یا خیر.

 

یکسان بودن

یک مشکل جدی که با اسکرولینگ نامحدود بوجود می‌آید یکسان بودن است.

برای اینکه بتوانید تاثیر بیشتری روی کاربران‌تان بگذارید، نیاز دارید که چیز جدیدی را خلق کنید و یا حداقل ظاهر و حس و حال شخصی‌تری به آن بدهید. اگر همه افراد از یک الگوی ثابت استفاده بکنند همه چیز یکسان بوده و جذاب بنظر نخواهد آمد.

 

سخت بودن لینک دهی

بیشتر کاربران و بازدیدکنندگان وبسایت‌ها، بازدیدکنندگانی مستقیم نیستند. به این معنی که از از سایت ها دیگر به سایتها لینک می شوند و در صورت تمایل به صفحه اصلی سایت می روند. اگر بخواهند به سراغ صفحه اصلی آن نیز می‌روند. اسکرولینگ نامحدود می‌تواند عملیات ناوبری را کمی سخت بکند.

چنانچه همه محتوا تنها در یک صفحه باشد، لینک دهی به آن چگونه انجام می‌شود؟ چگونه می‌شود لینک‌های اصلی را پیدا کرد؟

 

عدم نیاز به انتظار برای دریافت مطالب جدیدتر

با اسکرول نامحدود نیازی نیست تا کاربر منتظر لود مطالب جدید بماند و کافی است اسکرول را به انتهای صفحه برساند تا مطالب جدید لود شوند. لود شدن مطالب تنها چند ثانیه زمان می برد . نیازی نیست برای نمایش مطالب جدید کاربر بر روی لینک خاصی کلیک نماید. در حقیقت اسکرول نامحدود کار کاربران را بسیار ساده می نماید و در وقت و زمان آنان صرفه جویی می نماید.

 

تاثیر صفحات اسکرول بر سئو سایت

اسکرول صفحات از پارامترهای مهم برای هر صفحه از سایت است . بسیار مهم است که ربات های گوگل بتوانند به تمام قسمت های یک وب سایت دسترسی داشته باشند . مطالعات نشان داده اند هنگامی که کاربران به صفحات وب می آیند صفحه های طولانی با مطالب بیشتر مورد پسند آنها بوده و گوگل هم به این صفحات امتیاز می دهد .

در حالتی که صفحه از متن طولانی برخوردار باشد کاربر خود توانایی تشخیص را خواهد داشت که بتواند صفحه را اسکرول کند پس نیازی به راهنمایی کاربر نخواهید داشت .زمانی که از اسکرول به درستی استفاده شود قابلیت دسترسی پذیری افزایش پیدا می کند و همچنین برای سئو سایت مناسب تر است .

18 اردیبشهت 1398   |   1452 بازدید