گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

از زمانی که شما طراحی وب سایتتان را شروع می کنید احتمالاً متوجه هستید که نیاز به تلاش مستمر برای بدست آوردن رنکینگ بالا در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارید. متعاقباً به همین دلیل...

تناسب رنکیگ و ترافیک سایت

1

از زمانی که شما طراحی وب سایت تان را شروع می کنید احتمالاً متوجه هستید که نیاز به تلاش مستمر برای بدست آوردن رنکینگ بالا در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارید.

متعاقباً به همین دلیل رتبه بندی های بالا، به دنبال آن ترافیک وب سایت حاصل از رنکینگ در بالای لیست نتایج جستجو یافت می شود.
به نظر می رسد گوگل بزرگترین منبع اطلاعاتی و ارجاع در این سیاره خاکی است! این موتور های جستجو بیش از هر منبع انسانی می توانند اطلاعات به شما ارائه نمایند. این منبع اطلاعاتی 24 ساعته و 7 روز هفته و هر زمانی که شخص نیاز به یافتن پاسخی داشته باشد باز است.
اولین قدم معمولاً جستجوی سوال مورد نظر در گوگل برای یافتن پاسخ می باشد. اگر شما می توانید وب سایت خود را به رتبه یک رنکینگ هنگام جستجوی موضوع مرتبط با وب سایت تان توسط افراد برسانید، در این صورت وب سایت شما حدود 5/8 بار بیشتر توسط موتور های جستجو نسبت به وب سایتی که رتبه پنجم را بدست آورده، معارفه می شود.

این تفاوت قابل توجهی است. شما می توانید ببینید که چرا صاحبان وب سایت برای رنکینگ (رتبه اول) در تلاش هستند. صاحبان وب سایت با سوالات جالب دیگری مواجه خواهند شد. آنها به طور مداوم برای مدتی اقدام به ارسال مقاله می کنند. وب سایت آنها با کلمه کلیدی منتخب و مرتبطشان به رنکینگ بالایی دست می یابد اما هنوز هم مقدار مورد توجهی ترافیک وب سایت که انتظارش را داشته اند به وب سایت آنها نرسیده است.

صاحبان وب سایت متعجب می شوند که کجای کار آنها اشتباه است. این که با وجود رنکینگ بالا ترافیک سایت آنها زیاد نبوده است.

هر عبارتی که افراد در گوگل و یا هر موتور های جستجوی دیگری تایپ می کنند “واژه های جستجو” نامیده می شود. اما از منظر صاحبان وب سایت آن را به نام “کلمات کلیدی” معروف می باشد.
اگر تعداد زیادی از مخاطبین برای مدت زمان خاصی آنها را جستجو کنند، پس آن کلمه تقاضای بالایی در موتورهای جستجو پیدا خواهد کرد. اگر بتوانید رنکینگ بالایی با آن کلمه کلیدی پیدا کنید، متعاقباً ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. در پایان این عبارات کلیدی نتیجه ی نهایی عظیمی برای وب سایت شما خواهد داشت.

از سوی دیگر اگر حجم افراد برای جستجوی آن کلمات زیاد نباشد، مطمئناً حتی اگر شما رنکینگ بالایی برای آن عبارات داشته باشید، تاثیر زیادی در ترافیک وب سایت شما نخواهد داشت. می توانید رنکینگ بالایی داشته باشید، حتی شماره ی 1 برای عبارات کلیدی خاص… اما لزوماً موفق به دستیابی به ترافیک وب سایت به دلیل اینکه تقاضای آن عبارات کلیدی بالا نبوده است، نخواهید شد.

این امر برای شما که شروع به بازاریابی مقاله برای بهتر دیده شدن وب سایت تان کرده اید به چه معنی خواهد بود؟ شما در واقع نیاز به انجام تحقیقات بر روی کلمات کلیدی در وب سایت تان دارید. نگاهی به میزان تقاضاهای عبارات خاص کنید (چه تعداد از افراد در ماه یک عبارت کلیدی خاص را جستجو می کنند) و آن را با میزان عرضهء آن عبارت مقایسه کنید. تعداد وب سایت هایی که از این عبارات کلیدی در وب سایت خود استفاده می کنند و در حال رقابت هستند را نیز بررسی نمایید.

در حالت مطلوب شما می توانید به دنبال واژه های کلیدی باشید که تقاضای زیادی داشته و عرضه آن نسبتاً پایین باشد.  این بدان معنی است که با کمی تلاش می توانید با آن عبارات کلیدی به رنکینگ بالایی دست یابید. پس از آن می توانید تغییرات چشمگیر در تعداد بازدیدکنندگان وب سایت تان ببینید.

اگر در مورد عبارات کلیدی در رقابت هستید و رقبای زیادی دارید، ممکن است گزینه مناسبی برای شما نباشد. ممکن است مجبور باشید که برای رسیدن به رنکینگ بالا برای عبارات کلیدی مورد نظرتان سخت تر تلاش نمایید. تا زمانی که تقاضا برای یک عبارت کلیدی بالا باشد، همه چیز خوب خواهد بود و هنگام که شما رنکینگ بالایی داشته باشید، شاهد افزایش ترافیک وب سایت خود خواهید بود.

شما همچنین می توانید عبارات کلیدی که تقاضای پایین تری دارند و رقابت پایین تری دارند را مورد هدف قرار دهید. (تعداد کمتری از افراد آن عبارات را جستجو می کنند)

شما می توانید احتمالاً با مدت زمان کمتری به رتبه های بالاتری دست یابید. یک مورد را باید به خاطر داشته باشید که منافع این عبارات متناسب با میزان محبوبیت و عمومیت این کلمات کلیدی می باشد.

اگر حجم کمی از افراد به دنبال این واژه ها و جستجوی آن در موتور های جستجو باشند، پس از آن رتبهء یک داشتن تنها به همان اندازه می تواند برای شما ترافیک وب سایت ایجاد نماید که افراد در جستجوی آن عبارات هستند.

ما امیدواریم که این توضیحات برای کسانی که رنکینگ بالایی در وب سایت خود داشته اما افزایش چشم گیری در ترافیک وب سایت شان ندارند، کافی و مفید باشد. ترافیک دریافتی وب سایت شما بستگی به چگونگی “تقاضا” ی آن عبارات کلیدی و چگونگی حجم و تعداد جستجوی افراد برای آن عبارات می باشد. تحقیقات کلمات کلیدی در راستای اهداف و بازاریابی مقاله خود انجام دهید و سپس می توانید تصمیم بگیرید که چه کلمه کلیدی ارزش تلاش های شما را خواهد داشت.

2

12 مرداد 1394   |   2319 بازدید