گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

آیا تا به حال به صحبت کردن خود به دقت فکر کرده اید ؟ هیچ‌ یک از این خصوصیات در مورد شما صادق است؟ غیبت، قضاوت کردن دیگران، منفی بودن، شکایت کردن، بهانه تراشیدن، مبالغه و...

۷ عادت بد در هنگام صحبت کردن که باعث می‌شود دیگران اشتیاق خود را برای شنیدن حرف‌های شما از دست بدهند!

1_11

آیا تا به حال به صحبت کردن خود به دقت فکر کرده اید ؟

هیچ‌ یک از این خصوصیات در مورد شما صادق است؟

غیبت، قضاوت کردن دیگران، منفی بودن، شکایت کردن، بهانه تراشیدن، مبالغه و تعصب؟
این ها ۷ گناه مرگبار در صحبت‌کردن هستند! توضیحات بیشتر در این مورد را بخوانید:

حتی بهترین ایده‌ها هم نمی‌توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند اگر کسی به صحبت‌های شما گوش نکند. جولیان ترژر، سخنران و مولف، در سخنرانی «تد تاک-Ted Tailk» سال گذشته خود، توضیح داد که چطور هر کسی می‌تواند موثر صحبت کند، چه در یک مکالمه روزانه و چه در مقابل جمعیت. این که چقدر شما بتوانید دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهید فقط به آن چه می‌گویید بستگی ندارد، بلکه همان‌قدر به آن چه نمی‌گویید هم وابسته است.

این ها عادت‌های بدی هستند که اگر می‌خواهید دیگران به شما گوش دهند، باید از آن ها بپرهیزید. جولیان ترژر این عادت‌ها را «۷ گناه مرگبار صحبت کردن» می‌نامد:
۱غیبت کردن: به نظر می‌رسد که از دیگران به بدی یاد کردن یک عکس‌العمل زنجیره‌ای دارد. اگر شما غیبت کنید، ممکن است خودتان را بدنام کنید و به دیگران برای غیبت کردن در مورد خودتان انگیزه دهید.

۲قضاوت کردن:  ترژر می‌گوید، اگر شما مکالمات تان سرشار از قضاوت کردن در مورد دیگران باشد، باعث می‌شوید که کسی که دارد با شما صحبت می‌کند به طور خودآگاه فکر کند که او هم در معرض قضاوت است. ممکن است آن ها نیز از این که به شما نزدیک شوند بترسند و یا کلا از شما دوری بجویند.

۳منفی بودن:  او می‌افزاید «مادر من در سال های آخر عمرش خیلی خیلی منفی بود، شنیدن آن همه حرف منفی خیلی سخت بود. یادم می‌آید یک روز به او گفتم امروز اول اکتبر است، در جواب من گفت، وحشتناک نیست؟» این که شما انتخاب کنید که خوشبین باشید باعث می‌شود که برای یک مکالمه لذت‌بخش‌تر باشید. به علاوه برای سلامتی خودتان هم بهتر است.

۴- شکایت کردن:  شکایت کردن به سادگی به یک عادت تبدیل می‌شود، شما به عنوان کسی که از وضع هوا، اخبار، کار و هر چیز دیگری شکایت دارد شناخته می‌شوید. ترژر به این می‌گوید «بیچارگی ویروسی».

۵- بهانه تراشیدن : ترژر می‌گوید بعضی‌ها دچار «تقصیرپراکنی» هستند. آن ها وقتی که با شکست مواجه می‌شوند، تقصیر را گردن هرچیزی یا کسی به غیر از خودشان می‌اندازند. با این که ممکن است دیگران از کنار بهانه‌های گهگاه بگذرند، همیشگی بودن این کار نشان‌دهنده‌ این است که شما مسئولیت رفتار خودتان را نمی‌پذیرید.

۶مبالغه کردن :‌ به گفته ترژر، مبالغه «ارزش زبان گفتاری را پایین می‌آورد.» تهییج و نمایشی بودن در حقیقت نوعی دروغ‌گویی است و «ما نمی خواهیم با کسانی که می‌دانیم دروغ می‌گویند صحبت کنبم».

۷- متعصب بودن: بسیار خطرناک است وقتی که نظرات و حقایق با هم اشتباه گرفته می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد با نظراتی بمباران شود که جوری بیان می‌شوند انگار که عین حقیقت هستند.

1 آبان 1395   |   1488 بازدید