گلستانه ارقام پارسیان|های‌تک

چگونه فن آوری می تواند به شما در ایجاد روابط قوی تر با مشتریان و تصاحب سهم بازارِ بیشتر در بازار به شدت در حال تغییر و رقابتی کمک کند؟ در دنیای امروز قلمروها در حال تغییر است...

بازاریابی رابطه ای

2._1

چگونه فن آوری می تواند به شما در ایجاد روابط قوی تر با مشتریان و تصاحب سهم بازارِ بیشتر در بازار به شدت در حال تغییر و رقابتی کمک کند؟

در دنیای امروز قلمروها در حال تغییر است و هیچ کس هم نشانه ای در خیابان های آن قرار نمی دهد.

صنعت و بازار، امروز در شرایطی است که کارشناسان آن را “دوره تحول کسب و کار” می نامند. این وضعیت جدید احتمالاً برای شما آشنا به نظر می رسد. راه های بسیار زیادی برای رسیدن به مشتریان، به لطف انفجار رسانه های جدید و کانال های ارتباطی وجود دارد. اما چگونه می توان دانست کدامیک و با چه ترکیبی، به بهترین شکل به ارتباط با انواع مشتریان متفاوت خواهد رسید؟ مشتریان آگاه تر، مقتدرتر و به دنبال آن فهیم تر و دست نیافتنی تر از همیشه شده اند. و این امر به معنی این است که در بازاریابی می بایست کار بیشتری انجام داد تا آنها راضی شوند و به سوی کسب و کار شما کشانده شوند. این روزها، هر تعاملی که مشتری با برند شما ایجاد می کند، نه تنها بر طول عمر خرید مشتری تاثیر می گذارد، بلکه تداوم آن باعث افزایش تعداد تعامل بیشتر سایر مشتریان می شود. البته، مسائل و مشکلات مربوط به کمبود بودجه همیشه در کسب و کارها وجود داشته و دارد و تقریبا بازاریابان همیشه علارغم وجود فشارهای مالی، بدون توجه به اندازه و موقعیت برند و یا بازارشان فعالیت می کنند.

بیایید بیشتر بررسی کنیم که بازاریابی رابطه ای در مورد چه چیزهایی صحبت می کند.

بازاریابی رابطه ای دانشی است در عرصه ایجاد روابط پایدار.  روابط، زمانی شروع می شود که شما شروع به شناخت مشتریان خود می کنید، به طور شخصاً و عمیقاً و به آنها هم اجازه می دهید شما را بشناسند، به طوری اعتماد بین شما و آنها شکل گیرد و مایل به انجام کارهایی برای یکدیگر باشید. بازاریابی رابطه ای در مورد روابط متقابل است. تمام روابط خوب مبتنی بر روابط متقابل و فضایی برد برد شکل می گیرد. هنگامی که شما محصولات و خدماتی ارائه می دهید که برای مشتریان ارزش دارد، در آنها انگیزه به تعامل بیشتر با برند شما به وجود می آید و طوری رفتار خواهند کرد که شما انتظار دارید. بازاریابی رابطه ای در مورد رشد روابط است. روابطی که رشد می کند و قوی تر می شود در طول زمان منجر به درآمد بیشتر و سود بالاتر می شود.

امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به بازاریابی رابطه ای داریم.

بازاریابی رابطه ای در سایه شناخت عمیق مشتریان شکل می گیرد. این که آن ها چه کسانی هستند و چگونه عمل و رفتار می کنند، این بررسی در کانال های مختلف و در نقاط مختلف از زمان انجام شده و سپس با استفاده از این دانش برای بازاریابی، فروش و یا پشتیبانی از تصمیم گیری مشتری اقدام می شود. وقتی به طور قوی و استراتژیک و مداوم دنبال شود، باعث ایجاد رابطه ای محکم بین شما و مشتریان شده به طوری که برای اینکه با برند شما بمانند، خیلی مشتاق خواهند شد.

بازاریابان آگاه

بازاریاب آگاه کسی است که اهمیت استراتژیک اطلاعات برای فعالیت های بازاریابی رابطه ای را می داند و بر آن متکی است.  آنها اطلاعات را به عنوان یک دارایی حیاتی برای کسب و کار خود مدیریت می کنند. به اطلاعات در مورد مشتریان و تعاملات آن ها درست بر روی سیستم های خود دسترسی دارند و بینش ها و استراتژی های بازاریابی را در زمان درست خود توسعه می دهند.  از این درک استفاده می کنند برای تعیین اینکه به منظور تقویت ارتباطات خود، تحکیم روابط مشتری، و رسیدن به نتایج واقعی در کسب و کار چه باید بکنند. برای یک بازاریاب آگاه، یادگیری، یک فرایند در حال انجام و توقف ناپذیر است. آن ها به طور مداوم در حال آزمایش شرایط مختلف هستند و تنظیمی دقیق از ترکیب بازاریابی خود برای ایجاد یک اکوسیستم بازاریابی سود آور و پایدار ایجاد می کنند.

استراتژی بازاریابی رابطه ای

اگر بخواهیم صادق باشیم. پیاده سازی استراتژی بازاریابی رابطه ای کار آسانی نیست و شامل داشتن اطلاعات کافی از بازار هدف شما و فرایندی طولانی مدت است و به عملکرد خلاق، اطلاعات بسیار عالی و تجزیه و تحلیل شده متکی است که البته ممکن است کسب و کار شما به آن مجهز نباشد، و یا شما ندانید که چگونه آن را انجام دهید.

5 مهر 1395   |   1434 بازدید